چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 19 تیر 1402 ، 56 : 11

کد خبر :

تنها داور حرفه‌ای ایران:

اکبر خزایی: ورزشکاران با مصرف دارو در مسابقات حرفه‌ای ارمنستان حذف می‌شوند

تنها داور حرفه‌ای ایران پس از کسب جایگاه داوری در مسابقات کسب مجوز مسترالمپیا در کشور ارمنستان، درباره این رقابت‌ها توضیح داد.

اکبر خزایی نخستین و تنها داور حرفه‌ای بدنسازی NPC یا همان Ifbb pro league از ایران بنا به دعوت رسمی NPC برای قضاوت در لیگ حرفه‌ای بدنسازی ارمنستان دعوت شده است. وی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این رقابت‌ها ۲۳ مرداد در شهر ایروان ارمنستان برگزار می‌شود که دارای ۶ کارت حرفه‌ای در ۳ دسته بادی‌بیلدینگ، فیزیک کلاسیک و فیزیک است و افرادی‌ که موفق به اخذ کارت حرفه‌ای می‌شوند، مجوز حضور در رقابت‌های مستر المپیا را کسب می‌کنند؛ ضمنا دسته‌های نوویس، مستر و جونیور هم در این رقابت برگزار خواهد شد.

تنها داور حرفه‌ای بدنسازی ایران در خصوص مسابقات ارمنستان عنوان کرد: در این رقابت ورزشکاران زیادی از ایران شرکت خواهند کرد و از این رو بایستی به نکات فنی از قبیل تنظیم قد و وزن و تعیین دسته مورد نظر خود از پیش برنامه‌ریزی ‌کنند زیرا معمولا دیده شده که برخی شرکت‌کنندگان در همان لحظه ثبت نام حتی از شرایط قدی و وزنی آن رقابت بی‌اطلاع هستند.

وی ادامه داد: هر نوع آثار تزریق داروهای هورمونی و ممنوعه در عضلات، ژنیکوماستی و دفورمه شدن عضلات که حتی نشانه تزریق‌های قدیمی باشد نمره منفی برای ورزشکار در پی دارد.

خزایی در پایان با اشاره به مشکلات اخذ روادید برای حضور در این مسابقات گفت: باید تشکر کنم از وزارت امور خارجه کشور و محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در تونس و معاون وقت او که با حمایت‌های همه جانبه موفق شدند تنها طی چند ساعت ویزای کشور تونس جهت آزمون داوری حرفه‌ای سال ۲۰۲۲ را برایم اخذ کنند.


دوشنبه 19 تیر 1402 ، 56 : 11

کد خبر :

بازدید : 228
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها