چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 19 تیر 1402 ، 56 : 10

کد خبر :

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش :

زبان‌های چینی وروسی چگونه در مدارس آموزش داده می‌شوند؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره چگونگی آموزش سایر زبان‌های خارجه همچون روسی و چینی در مدارس گفت: اگر این آموزش‌ها در موسسات ارائه شود، رایگان نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سبحان ، محمود امانی طهرانی امروز در پاسخ به تسنیم درباره چگونگی آموزش سایر زبان‌های خارجه مانند چینی و روسی در مدارس اظهار کرد: طبق تأکیدات سند تحول زبان خارجی وجه انتخابی دارد و عنوان زبان‌های قابل انتخاب می‌تواند تغییر کند و تابع تقاضای اجتماعی باشد و الان زبان عربی و چینی به فهرست قابل انتخاب اضافه شده است.

وی درباره اینکه آیا این زبان‌ها مانند انگلیسی در مدارس آموزش داده خواهد شد، گفت: معلم و متقاضی به تعداد کافی نداریم و باید بررسی کنیم، آیا راهی وجود دارد که اگر دانش‌آموزان مایل بودند یکی از زبان‌ها را انتخاب کنند باید چه اقدامی انجام دهند، نظام آموزش و پرورش دولتی در مدارس با استفاده از آموزش حضوری یا غیرحضوری امکان ارائه این زبان‌ها را دارد.

وی افزود: نوع ارائه زبان انگلیسی را باید تغییر داد و دانش‌آموزان در قالب برنامه فشرده زمانی در فضای مناسب با معلمان توانمند، به توانمندی جدیدی در حوزه یادگیری زبان انگلیسی برسند و وزیر آموزش و پرورش، از سازمان پژوهش و معاونت‌های آموزشی و دبیرخانه شورا خواسته شده درباره روش آموزش متفاوت برای زبان انگلیسی اندیشیده شود و به مدارس پیشنهاد دهیم.

امانی طهرانی بیان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در شروع کار به میدان می‌آید و برگزاری کلاس‌ها برای آموزش سایر زبان‌ها را بر عهده می‌گیرد و حتی در برخی مواقع می‌تواند گردهمایی حضوری آنها را فراهم کند.

وی افزود: کانون زبان ایران می‌تواند به عنوان یک موسسه وابسته به آموزش و پرورش وارد آموزش این زبان‌‌ها شود و چون مبنا براساس تقاضای خود دانش‌آموز است و به موسسات برود، باید هزینه را بپردازد و اگر وزارتخانه منابعی داشته باشد، می‌تواند هزینه آن را تامین کند اما اگر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش آن را ارائه کند، رایگان خواهد بود.

 


دوشنبه 19 تیر 1402 ، 56 : 10

کد خبر :

بازدید : 220
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار اجتماعی

پربازدیدترین ها