چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 18 تیر 1402 ، 28 : 15

کد خبر :

شماری از علما، روحانیون، اساتید و پژوهشگران سوری :

اندیشمندان سوریه آزادی بیان درغرب را دروغ خواندند

شماری از علما، روحانیون، اساتید و پژوهشگران سوری در امور اسلامی و غرب در نشستی که به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در دمشق برگزار شد، آزادی بیان در غرب را دروغی آشکار خوانده و هتک حرمت به قرآن مجید در سوئد را محکوم کردند.

به گزارش سبحان ، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه روز یکشنبه میزبان نشستی با عنوان " فریبکاری غرب در آزادی بیان و محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بود . نشستی که با حضور تعدادی از علما، شخصیت های دینی ، اساتید و پژوهشگران در امور اسلامی و غرب و با همکاری شاخه حزب بعث منطقه دومای سوریه برگزارشد.

شیخ یاسر برخش واعظ و امام جماعت مسجد المحمود به عنوان اولین سخنران این نشست گفت: جنایت اخیر در هتک حرمت به کلام الهی و سوزاندن قرآن کریم، استمرار اهانت و هتک حرمت قرآن کریم است که متاسفانه پیش از این نیز سابقه داشته است. این اقدام هتک حرمتی است به پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) که در آن حیثیت تمامی مسلمانان خدشه دار می شود.

وی افزود خداوند سبحان فرموده است (انا نحن نزلنا الذکر وانا له لحافظون)، قرآن کریم بزرگترین شعائر الهی برای مسلمانان است و همانگونه که خداوند متعال فرموده (من یعظم شعائر الله فإنها من تقوی القلوب)، اهانت به قرآن کریم دل هر مسلمانی را آزرده و همه آزادگان جهان را متأثر می کند، حتی اگر مسلمان نباشند.

علما و پژوهشگران سوری آزادی بیان درغرب را دروغ خواندند/محکومیت هتک حرمت به قرآن

آزادی عقیده و بیان که مورد ادعای غرب است دروغ می باشد

شیخ برخش به دروغ آزادی عقیده و بیان که مورد ادعای غرب است اشاره کرد و گفت: این ادعای دروغین غرب در بسیاری از موارد کاملا بی ارزش و غیرواقعی بودن خود را نشان می دهد؛ آنجا که صحبت از استکبار جهانی ممنوع و درست همانجایی که صحبت از اشغالگری و جنایت اسرائیلی های صهیونیست که مسجد الاقصی را غصب کردند، ممنوع است.

شیخ یاسر برخش ادامه داد: این اسلام است که از تورات، انجیل و ادیان محافظت می کند و این قرآن کریم است که حقیقتا حاوی آزادی بیان واقعی است. ما مسلمانان به همه پیامبران ایمان داریم و بین هیچ یک از پیامبران او فرقی نمی گذاریم. همین طور آزادی بیان در سیره پیامبر اعظم(ص) واضح و سرمشق است.

برخش تاکید کرد: ما از دولت‌های غربی می‌خواهیم که در حفظ مقدسات از اسلام الگو بگیرند و این فرصت را مغتنم شمرده و در این نشست از سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی می‌خواهیم تا برای وضع قوانینی که کشورهای غربی را ملزم به حفاظت از مقدسات اسلامی، مسیحی و یهودی کند موضعی فعال داشته باشند.

با مقاومت با نقشه ها و توطئه های شیطان بزرگ، آمریکا و اسرائیل غاصب مقابله می کنیم

علما و پژوهشگران سوری آزادی بیان درغرب را دروغ خواندند/محکومیت هتک حرمت به قرآن

شیخ اسماعیل المهبانی خطیب و امام جماعت مسجد الرحمه شهر دوما نیز در سخنان خود گفت: ما برای حمایت از دین خدا و اتحاد جمع شدیم تا امت اسلامی را با همه ظرفیتها و با تمام توانش متحد کنیم. ما سربازان وفادار وحدت کلمه هستیم که با مقاومت و استواری و در یک جبهه با نقشه ها و توطئه های شیطان بزرگ، آمریکا و دست پروردهایشمانند "اسرائیل غاصب" مقابله می کنیم.

وی افزود: توطئه دشمن دو هدف اصلی دارد ، اول تکه تکه کردن ملت‌ها، ویرانی دولت‌ها و برانگیختن جنگ‌های فرقه‌ای، ملی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین آنها و این همان چیزی است که در بسیاری از کشورهای عربی به‌ویژه سوریه، عراق، یمن و ... شاهدیم.

دوم ، تباه کردن ایمان جوانان مسلمان و از بین بردن اندیشه و ارزشها و اخلاقیاتی که اسلام و قرآن کریم تعلیم دهنده آن هست.

همچنین در این نشست اساتید و نخبگان حاضر به بیان دیدگاههای خویش پرداختند.

دکتر جورج جبور به نقش سازمانهای بین المللی به ویژه یونسکو اشاره کرد .

دکتر وائل الامام نیز یکی از نقاط اساسی حزب بعث سوریه که به معنای آزادی عقیده است را یادآوری کرد.

الامام افزود: امروز غرب نه تنها مقدسات اسلامی بلکه چارچوب های اخلاقی و انسانی همه بشریت را هدف قرار داده است، که نمونه آن قانونی شدن همجنسگرایی است.

دکتر علی الشعیبی و دکتر طالب ابراهیم نیز طی سخنانی ،هدف سیاسی از سوزاندن قرآن کریم را نه تنها تحریک احساسات مسلمانان، بلکه زمینه سازی برای تخریب مسجد الاقصی دانستند.

وی افزود: سیاست غرب بر اساس از بین بردن آداب و سنن و فرهنگ اسلامی و اختلاف افکنی میان فرقه های اسلامی است. بنابراین وظیفه ما نه تنها محکوم کردن اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی است بلکه با توجه به اهمیت سیاست توازن قوا باید قوی باشیم و مقاومت کنیم.

علما و پژوهشگران سوری آزادی بیان درغرب را دروغ خواندند/محکومیت هتک حرمت به قرآن

در پایان این نشست هم اندیشی، شیخ سامر عبید، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، بیان کرد: آیا غرب نگران نماز و روزه و زیارت مسلمانان است؟ خیر، چرا که آنچه مانع طمع و تکبر آنها می شود و آیاتی از قرآن کریم است که دعوت به مقاومت در برابر ستمگران دارد.

وی تاکید کرد سوزاندن قرآن بمانند سوزاندن افکار نسل جوان ما خطر دارد. ما باید به زمینی برگردیم که در هنگام سوزاندن قرآن کریم به آن تکیه می کنند یعنی اینترنت و شبکه های اجتماعی، زیرا این عمل ترور انسانیت است.

علما و پژوهشگران سوری آزادی بیان درغرب را دروغ خواندند/محکومیت هتک حرمت به قرآن

در حاشیه این نشست، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، کتابی را با عنوان « فی ظلال الرسالتین »(در سایه دو پیام) بین حاضران توزیع کرد.


يكشنبه 18 تیر 1402 ، 28 : 15

کد خبر :

بازدید : 231
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها