چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

شنبه 17 تیر 1402 ، 6 : 15

کد خبر :

مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

۷۰۰ روستای فارس نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه حدود ۷۰۰ روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی است، گفت: در سال گذشته این تعداد هزار روستا بوده که ۳۰۰ روستای آن بازنگری شده و تا سه سال آینده طرح هادی در تمام روستاهای استان مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

به گزارش سبحان، از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، سید علیرضا حمیدی شنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های قانونی توسعه در این مناطق تاکید و اظهار کرد: شاخص‌های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در جنوب فارس چشمگیر و قابل توجه است.

وی بر لزوم پیگیری تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی در شهرستان های جنوبی فارس اشاره کرد و افزود: بسیاری از مناطق روستایی استان در سال های اخیر طعم خدمت رسانی و توسعه را چشیده‌اند و قطعا مردم این مناطق قدردان نظام اسلامی هستند، بهره گیری از ظرفیت‌های توسعه روستایی موجب کاهش مهاجرت‌ها و افزایش انگیزه ماندگاری در این مناطق می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس برخی از قابلیت‌های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در استان را برشمرد و گفت: همین رویکرد موجب شده است که بنیاد مسکن به معضل حاشیه نشینی در حاشیه شهرها و محرومیت در روستاها ورودی جدی تر داشته باشد و با حضور موثر در مناطق روستایی نهضت کار و تلاش و محرومیت زدایی را در روستاهای استان کلید زده است.

حمیدی با بیان اینکه ۳۷۶ هزار واحد مسکونی روستایی در فارس شناسایی شده است، افزود:۶۷ درصد از این روستاها مقاوم سازی شده است و بخش قابل توجه این روستاها در شهرستان های مهر و لامرد از خدمات بنیاد مسکن بهره مند بوده اند و ۱۲۱ هزار واحد غیرمقاوم وجود دارد که نیازمند مقاوم سازی است.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در بخش روستایی در حوزه زمین، سند، نظارت و ارزیابی و فنی و تهیه طرح‌ها، گفت: ۲ هزار و ۳۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که دارای طرح هادی هستند که بعد از گذشت افق ۱۰ ساله نیازمند بازنگری است. شهرستان های مهر و لامرد نیز از خدمات طرح هادی بهره مند بوده اند.

سید موسی موسوی نماینده مردم شهرستان های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بر لزوم شتاب بخشی به طرح های نهضت ملی مسکن و تامین مسکن شهری تاکید کرد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری و لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

۷۰۰ روستای فارس نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند

افرایش برنامه مقاوم‌سازی از ۱۵ هزار به ۳۰ هزار واحد

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین در دیدار با رییس کمیسیون عمران مجلس با تقدیر از همفکری نمایندگان مجلس اظهار کرد: تأمین اعتبارات و همفکری نمایندگان با مسوولان لازمه پیشبرد طرح های عمران روستایی و محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه شهرهای باب انار و خاوران در شهرستان خفر زمینه‌هایی مستعد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند، گفت: باید شرایطی فراهم شود که طرح های نهضت ملی مسکن در این شهرستان با تأمین زمین مناسب و استقبال متقاضیان به پیش رود.مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین شهر جهرم را از جمله مناطق مناسب و مستعد برای اجرای این طرح دانست و از همکاری و مساعدت فرماندار جهرم و نماینده این شهرستان در مجلس تقدیر کرد.

حمیدی ، عمران روستایی و تأمین مسکن نیازمندان را از جمله کارکردهای اصلی بنیاد مسکن دانست و گفت: ۶۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در استان شناسایی شده که قرار است سالیانه ۱۵ هزار واحد مقاوم‌سازی شود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجه یاز این واحدهای مسکونی در شهرستان های خفر و جهرم شناسایی شده است و با همکاری فرمانداری و نماینده مجلس طرح های مقاوم سازی مسکن روستایی در این دو شهرستان اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس بیان کرد: پیشگیری از حوادث یکی از مهم‌ترین رویکردهای بنیاد مسکن است و تلاش می‌شود برنامه سالانه استان برای مقاوم‌سازی از ۱۵ هزار به ۳۰ هزار واحد افزایش یابد. برای ساخت هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان وام با بهره پنج درصد پرداخت می‌شود.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن، ساخت مسکن محرومان و پیشبرد طرح های نهصت ملی مسکن را یکی از کلیدی ترین فعالیت ها دانست که نیازمند شتاب بخشی و مساعدت بیشتر است.

شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم هم با تقدیر از همراهی بنیاد مسکن در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بر لزوم اجرای طرح های بهسازی و آسفالت معابر و استفاده از یارانه قیر در روستاها و همچنین اعطای اسناد مالکیت در روستاها تأکید کرد.

جهرم در فاصله ۱۸۶ کیلومتری شیراز قرار دارد.


شنبه 17 تیر 1402 ، 6 : 15

کد خبر :

بازدید : 239
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها