چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

شنبه 17 تیر 1402 ، 35 : 10

کد خبر :

راستی آزمایی دولت کره جنوبی برای رهاسازی آب های نیروگاه فوکوشیمای ژاپن

دولت کره جنوبی اعلام کرد برنامه رهاسازی پسماندهای نیروگاه فوکوشیما که آلوده به مواد رادیواکتیو است مطابق با استانداردهای بین المللی از جمله استانداردهای مربوط به آژانس بین المللی انرژی است.

به گزارش روز شنبه سبحان، از یونهاپ، دولت کره جنوبی اعلام کرد دانشمندان این کشور برنامه رهاسازی آب های آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما را براساس یافته های بازرسی در محل که در اواخر ماه مه سال جاری انجام شده بود و سایر داده های موجود در کنار تحلیل بازبینی ایمنی آژانس بین المللی اتمی تحلیل و بررسی کردند.

بانگ مون کیو وزیر هماهنگی سیاست دولت کره جنوبی در گزارش روزانه خود تصریح کرد: «پس از بازبینی و بررسی برنامه آب های آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما توسط ژاپن، سطح کلی تجمع موادرادیواکتیو این نیروگاه با استانداردهایی که اجازه رهاسازی این پسماندها را به آب های اقیانوس می دهد مطابقت دارد.»

وی در ادامه افزود بنابراین رهاسازی آب های فوکوشیما با استانداردهای جهانی از جمله آژانس بین المللی انرژی مطابقت دارد.

این مقام کره جنوبی تاکید کرد باوجود این دولت کره جنوبی ممنوعیت واردات درباره غذاهای دریایی از منطقه فوکوشیمای ژاپن را رفع نمی کند و این ممنوعیت درجای خود باقی خواهد ماند تا ژاپن امنیت مواد غذایی دریایی خود را ثابت کند.

کره جنوبی از سال ۲۰۱۳ واردات تمامی انواع مواد غذایی دریایی از ۸ استان ژاپن نزدیک منطقه فوکوشیما را باتوجه به سطح رادیواکتیو پس از فاجعه نیروگاه فوکوشیما ممنوع کرده است.

براساس اطلاعات شبیه سازی که توسط شرکت برق توکیو منتشر شده که اپراتور نیروگاه فوکوشیماست، میزان تاثیر تشعشعات در سواحل کره جنوبی به شکل میانگین حدود یک در ۱۰۰ هزار تخمین زده شده است. علاوه بر این نتایج نشان می دهند حدود ۱۰ سال یا بیشتر زمان لازم است تا این آب های آلوده به سواحل کره جنوبی برسند.

به علاوه دولت کره جنوبی خاطر نشان کرد تکنولوژی سیستم پاکسازی نیروگاه به شکل تدریجی پیشرفت و تثبیت شده است، که منجر به رسیدن سطح رادیواکتیو به محدوده های مجاز از اواسط سال ۲۰۱۹ شده است.

یک مقام رسمی کره جنوبی چهارشنبه اعلام کرد دولت این کشور باوجود احترامی که به گزارش آژانس بین المللی اتمی درباره بررسی ایمنی برنامه ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما می گذارد، تحقیقاتی مستقل را درباره این موضوع آغاز خواهد کرد.


شنبه 17 تیر 1402 ، 35 : 10

کد خبر :

بازدید : 224
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها