چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

شنبه 17 تیر 1402 ، 34 : 10

کد خبر :

«گروه ۷» خواستار تحقیق در خصوص جنایات جنگی در اوکراین شد

وزیران دادگستری «گروه ۷» در جریان برگزاری نشستی در توکیو بر تعهد خود برای همکاری در خصوص انجام تحقیقات جنایات جنگی ادعایی روسیه در جریان جنگ اوکراین تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه سبحان، به نقل از پایگاه خبری کیودو، در بیانیه ای که در جریان نشست وزرای دادگستری گروه هفت در توکیو برگزار شد، کشورهای عضو این گروه همچنین موافقت کردند دارایی‌های روسیه را تا زمان جبران خسارات کی یف مسدود کنند و بر تداوم همکاری در زمینه بازسازی و ایجاد اصلاحات در زمینه جلوگیری از بروز فساد مالی در اوکراین تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است، وزاری دادگستری گروه هفت بر ترویج ارزش های اساسی مشترک در جامعه بین المللی مانند حاکمیت قانون، حمایت از حقوق بشر، کرامت زنان و گروههای اقلیت تاکید کرد اند.

بر اساس این گزارش، این گردهمایی در حالی برگزار شد که شماری از مقامات اوکراین و دادگاه کیفری بین‌المللی در حال بررسی گزارش‌های مربوط به جنایات جنگی ادعایی در این کشور هستند که توسط سربازان روسی در این جنگ صورت گرفته است.


از جمله این اتهامات می توان به جمله خروج کودکان از مناطق اشغالی اوکراین توسط مسکو اشاره کرد که بر اساس آن دادگاه کیفری بین المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را صادر کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است وزرای دادگستری گروه هفت به همکاری با اوکراین در خصوص پاسخگو کردن افرادی باشند که چنین جنایات وحشیانه ای را در جریان جنگ علیه این کشور متحمل شده اند.

وزرای کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده به علاوه اتحادیه اروپا نیز قول دادند که تا زمانی که مسکو خسارات وارده به اوکراین را جبران نکند، دارایی های روسیه را به حال تعلیق در آورند.
گروه هفت از زمان وقوع جنگ اوکراین، تحریم های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده است و دارایی های پوتین و بانک‌های روسیه را مسدود کرده است.


شنبه 17 تیر 1402 ، 34 : 10

کد خبر :

بازدید : 236
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها