چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

شنبه 17 تیر 1402 ، 19 : 10

کد خبر :

نصیرشلال:

به دنبال کاهش فاصله با رقبا هستیم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: با توجه بر نظم و انضباط تیمی، تاکید بر مسایل فنی و توجه به نحوه تمرینات درصدد هستیم تا اختلاف و فاصله خود را با رقبای جهانی کاهش داده و دوباره وزنه‌برداری را به روزهای اوج بازگردانیم.

به گزارش سبحان ، نواب نصیرشلال روز شنبه در واکنش به شرایط این‌روزهای ملی‌پوشان کشورمان تاکید کرد: دور دوم اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات بزرگسالان جهان و بازی‌های آسیایی در فاصله تقریبا ۶۰ روز تا مسابقات جهانی و ۷۵ روز تا بازی‌های آسیایی‌ هانگژو را دنبال می‌کنیم. در تلاش هستیم در این مسابقات حضوری خوب و موفق داشته باشیم. در حال حاضر ۱۴ نفر را در اردو داریم که از این میان ۱۰ نفر به مسابقات بزرگسالان جهان و ۷ نفر به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

او در پاسخ به این سئوال که اسامی نفرات اعزامی چه زمانی نهایی خواهد شد، گفت:‌ براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی در فاصله ۲ ماه مانده به این مسابقات، باید لیست ۱۲ نفره را اعلام کنیم که این فرصت به پایان رسید و برای همین موضوع هدف ما این است با انجام رکوردگیری نفرات اعزامی مشخص شدند.

نصیرشلال در خصوص کاهش اختلاف فاصله وزنه‌برداران کشورمان با سایر رقبا تاکید کرد: این یک واقعیت است که تا حدودی فاصله ایجاد شده اما در نظر داریم با اجرای برنامه‌های مختلف این فاصله را از بین برده و خودمان را به روزهای اوج باز گردانیم. یکی از برنامه‌ها ما نظم و انضباط تیمی، تاکید بر مسایل فنی و توجه به نحوه تمرینات است و در این مدت نیز توانسته‌ایم در همین مسیر گام برداریم. البته با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز بازی‌های المپیک، این عقب افتادگی جبران خواهد شد و در این مدت هم باید روی مسایل روحی و روانی وزنه‌برداران نیز به خوبی کار کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مورد اینکه در گذشته شاهد یک ترافیک سنگین در اوزان مختلف بودیم اما در دوره کنونی روند کار به شکلی متفاوت دنبال می‌شود، گفت: علت این موضوع به عدم برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری در رده‌های سنی و پایه و برگزار نشدن اردوها و مسابقات مختلف در این سطح از وزنه‌برداری باز می‌گردد،‌ البته شیوع کرونا از یک سو و سخت‌گیری خانواده‌ها از سویی دیگر هم باعث شد وزنه‌برداری تا حدودی آسیب ببیند اما با برگزاری رقابت‌های استانی و کشوری دوباره این معضل حل شده و در آینده شاهد اتفاقات خوب در این رشته خواهیم بود.

دارنده طلای المپیک لندن ادامه داد: فدراسیون در یک سال اخیر تمامی مسابقات داخلی را برگزار کرده و طرح‌هایی را هم در بخش استعدادیابی انجام داده است. در این سه ماهه اردوها در رده سنی نوجوانان و جوانان به صورت مستمر برگزار شده و بدون شک این روند موجب حضور دوباره مربیان سازنده در این رشته و ایجاد انگیزه بین نوجوانان و جوانان علاقه‌مند خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هیجان دوباره به این رشته بازگشته و امیدها در فوق‌سنگین افزایش یافته است، گفت: خودباوری در نفرات شکل گرفته و موج مثبتی در بین وزنه‌برداران ایجاد شده است، وقتی ورزشکار می‌بیند سایرین در حال رشد و موفقیت هستند او هم از بعد روحی و روانی بهتر شده و در تمرینات عملکرد بهتری را نشان می‌دهد.

نصیرشلال در خصوص پاداش‌هایی که به فوتبالی‌ها اهدا شد و اثرات منفی آن در بین سایر قهرمانان هم گفت: بدون شک اثر منفی دارد چرا که ورزشکاران تمام رشته‌ها به خصوص رشته‌های عنوان‌دار و مدال‌آور نیز باید دیده شوند و این انتظار به حقی است که باید به آن توجه شو. به گونه‌ای موضوع مدیریت شود تا همه قهرمانان دیده شوند.


شنبه 17 تیر 1402 ، 19 : 10

کد خبر :

بازدید : 234
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها