چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

پنجشنبه 15 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

در جمع خیرین حوزه آبخیزداری جنوب فارس مطرح شد:

تامین آب؛ از طریق طرح های آبخوان‌داری و آبخیزداری با مشارکت خیرین و سرمایه گذاران

دکتر ایمانیه: یکی از بهترین روش‌های نگهداشت آب، احداث آبخیزداری است. عدم برنامه‌ریزی و تدبیر در این حوزه، کشور را با مسائلی همچون خشکسالی یا سیل مواجه می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه، در جریان سفر به شهرستان گراش در جمع خیرین حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری جنوب فارس، به اهمیت آب اشاره کرد و گفت:آب مایع بسیار مهمی است که وجود آن برای حفظ فعالیت های حیاتی بشر موثر است؛ یکی از بهترین روش‌های نگهداشت آب، احداث آبخیزداری است. عدم برنامه‌ریزی و تدبیر در این حوزه، کشور را با مسائلی همچون خشکسالی یا سیل مواجه می‌کند.

 استاندار فارس اذعان داشت: هزینه احداث سدها بسیار بالاست در صورتی که آبخیزداری با اعتباری بسیار کمتر از احداث سد، اجرا می‌شود.

 وی از آمادگی فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان و مسئولین استانی و دستگاه‌های ذیربط برای همکاری با خیرین در حوزه آبخیزداری خبر داد و افزود: تمام شهرستان‌های جنوب استان آمادگی دارند تا با خیرین حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری همکاری کنند؛ با احداث آبخیزداری می‌توانیم نسبت به ایجاد گلخانه در زمین‌های پایین دست آن اقدام کنیم و زمینه‌ی افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال را مهیا کنیم.

 دکتر ایمانیه تصریح کرد: اگر به داد آب استان برسیم، سایر مشکلات مرتبط نیز حل می شود. وظیفه قانونی اخلاقی و شرعی ماست در این زمینه کمک کنیم؛ همواره و به صورت کامل در کنار شما هستیم.

وی بر نگاه ویژه ریاست محترم جمهوری بر اجرای این طرح کشوری اشاره کرد و گفت: در سال جاری با نگاه ویژه دولت سیزدهم و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اعتبار قابل توجهی در این زمینه پیش بینی شده است.


پنجشنبه 15 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید : 236
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها