چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

سه شنبه 13 تیر 1402 ، 6 : 15

کد خبر :

دولت عراق:

اقدامات اسرائیل تروریسم آشکار است

دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای حمله اسرائیل به جنین را تروریسم آشکار دانست و از سکوت و شانه خالی کردن قدرت‌های جهانی از مسؤولیتشان در قبال ملت فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش سبحان به نقل از میدل ایست نیوز، در بیانیه رسمی «باسم العوادی»، سخنگوی رسمی دولت عراق، که امروز (سه‌شنبه ۴ ژوئیه) منتشر شده آمده که دولت و ملت عراق ادامه جرایم رژیم اشغالگر صهیونیستی را که ده‌ها قربانی در میان مردم بی پناه و به گروگان‌گرفته شده فلسطین داشته به شدت محکوم می‌کنند.

در این بیانیه آمده که ادامه اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی بدون هرگونه مانع و وجدانی و با سکوت قدرت‌های جهانی و شانه خالی کردنشان از مسؤولیت‌هایشان اقدامی است که موجب بر هم خوردن ثبات و امنیت منطقه می‌شود و همه نیروهای حامی صلح و نهادهای بین‌المللی باید این اقدامات خلاف قوانین و عرف‌های بین‌المللی و خلاف همه آموزه‌های حقوق بشری را رسوا کنند.

این بیانیه افزوده که در این شرایط حساس، عراق بر موضع ثابت خود درباره حق مطلق فلسطینیان در زیستن در سرزمین‌هایشان و مخالفت با حمله به آنان و حق ثابت آنان در برپایی کشور مستقل ملی فلسطین تأکید می‌کند.

در بیانیه رسمی دولت عراق از همه نیروهای خیرخواه و جویای صلح در جهان خواسته شده که برای توقف و رسوا کردن این حمله اقدام کنند و این جنایت بزرگ را محکوم کنند و آن را تروریسمی آشکار به شمار آورند که به ثبات و زیست امن آسیب می‌زند.


سه شنبه 13 تیر 1402 ، 6 : 15

کد خبر :

بازدید : 252
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها