چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

سه شنبه 13 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان گفت:

پاکدامن: ۶۰، ۷۰ درصد راه کسب سهمیه المپیک تیمی را طی کردیم

ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان گفت: با شکست ژاپن در قهرمانی آسیا، ۵۰، ۶۰ درصد مسیر کسب سهمیه المپیک پاریس را طی کردیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری سبحان ، علی پاکدامن قهرمان سابر آسیا اظهار داشت: اتفاق مهم که همیشه دغدغه ما ورزشکاران بوده است، بحث بیمه و شغل است تا ورزشکار  برای زمان آسیب دیدگی یا کنار گذاشتن ورزش قهرمانی خاطر جمع باشند و خیالشان راحت باشد که بیمه هستند و مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

وی در خصوص هزینه‌های درمان ورزشکاران گفت: وقتی ورزش حرفه‌ای می‌کنید فدراسیون پزشکی ورزشی  کمک می‌کند و معمولاً حواس فدراسیون‌ها به ورزشکاران است، اما اینکه جدا از این نهادها، سازمان قهرمانان و وزارت ورزش حمایت می‌کند، برای ورزشکاران دلگرمی است که دیده می‌شوند و این خیلی مهم است.

پاکدامن در خصوص کسب مدال طلای تاریخی خود در مسابقات قهرمانی آسیا چین و تاثیر آن در روند کسب سهمیه تیمی المپیک پاریس گفت: خدا را شکر با لطف خدا و کمک هم تیمی‌هایم و کادرفنی این مدال را برای کشور عزیزمان به دست آوردم. در بحث  تیمی هم توانستیم ژاپن را بعد از 5 مسابقه شکست بدهیم. به نظر من 60، 70درصد راه کسب سهمیه تیمی را طی کردیم. 10 روز دیگر مسابقات قهرمانی جهان است و با شرایطی که داریم  باید کار سهمیه المپیک را آنجا تمام و سهمیه تیمی را برای کشورمان عزیزمان تکرار کنیم. خدا را شکر شرایط ما خوب است و تیم از لحاظ روحی و روانی شرایط آرمانی دارد و امیدوارم نماینده شایسته‌ای در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان باشیم.

ملی‌پوش شمشیربازی ایران در خصوص نحوه کسب سهمیه در قهرمانی جهان گفت: به خاطر اتفاقاتی که در رنکینگ افتاد دوباره در جدول 16 تیمی حریف مستقیم‌مان به احتمال زیاد چین یا ژاپن خواهد بود و محکوم به برد هستیم و دوباره باید آنها را  شکست بدهیم. تیم ما شایستگی حضور در جمع چهار تیم برتر جهان را دارد.

وی در مورد شرایط حمایت مسئولان در سال بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک از ورزشکاران تاکید کرد: جا دارد تشکر ویژه از خسروی‌وفا، ریاست محترم کمیته ملی المپیک به خاطر پیام پرمهر و دل گرم کننده‌شان کنم.  دیروز افتخار این را داشتم که خسروی‌وفا را ببینم و با ایشان صحبت کنم. از سجادی وزیر ورزش نیز به خاطر پیام تبریک تشکر می‌کنم، اما دوست دارم مانند تیم قهرمان آسیا و قهرمان جهان تدارک داشته باشد. جنگ ما با ژاپن نابرابر است. کادر فنی و درمانی ژاپن را ما اصلاً نداریم که بخواهیم خود را با آنها مقایسه کنیم و اینها اگر برطرف شود ما حتی توانایی کسب مدال تیمی در المپیک را داریم و فقط کافی است این امکانات را به ما بدهند.


سه شنبه 13 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید : 227
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها