چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

سه شنبه 13 تیر 1402 ، 49 : 9

کد خبر :

خلیل احمد سلامی :

تعاونی‌ها بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان می‌سازند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت های تعاونی این استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تعداد سیزده هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی را در دست ساخت دارند.

خلیل احمد سلامی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از سایت آرمان شهر طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زاهدان، اظهار کرد: طرح «نهضت ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای رونق دادن به تولید مسکن در این استان است که از سال ۹۹ فرآیند اجرایی آن با مشارکت شرکت های تعاونی فعال و خوشنام حوزه مسکن استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اراضی مشخص شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان در دو سایت "آرمان و تفتان شهر" در غرب این شهرستان قرار دارد، افزود: تعداد ۴۶ تعاونی شامل ۳۸ تعاونی مسکن و ۸ تعاونی عمرانی کار ساخت واحدهای مسکونی در این طرح را بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در شهرستان سراوان نیز اراضی در سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به تعداد ۵ تعاونی عمرانی برای ساخت ۳۹۶ واحد مسکونی تحویل شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵ درصد است.

سلامی گفت: همچنین در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان،  پس از انعقاد قرارداد با تعداد ۹ تعاونی شامل۱ تعاونی مسکن و ۸ تعاونی عمرانی، ساخت تعداد ۱۹۲۸ واحد مسکونی به تعاونی ها واگذار شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه شهرستان چابهار به ۴۰ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: براساس آخرین آمار اخذ شده در حوزه های شمال و جنوب استان،  میزان تسهیلات پرداختی امور شعب بانک مسکن به تعاونی ها در طرح نهضت ملی مسکن، بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان گزارش شده است.


سه شنبه 13 تیر 1402 ، 49 : 9

کد خبر :

بازدید : 253
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها