چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 12 تیر 1402 ، 13 : 17

کد خبر :

ادعای معاون وزیر میراث فرهنگی:

قطار توسعه گردشگری کشور سرعت گرفت‌

معاون امور مجلس حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه قطار توسعه گردشگری کشور سرعت گرفته است، گفت:‌ مقاصد سفر مردم باید تغییر کند و به سمت غرب کشور سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری سبحان ، جواد واحدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه که امروز در اداره‌کل میراث فرهنگی استان برگزار شد با اشاره به اینکه قطار توسعه گردشگری کشور سرعت گرفته است اظهار داشت: مقاصد سفر مردم باید تغییر کند و به سمت غرب کشور سفر کنند.

معاون امور مجلس حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه شناساندن ظرفیت‌های مختلف استان‌ها به مردم ضرورت دارد عنوان کرد: تأمین زیرساخت‌ها مانند تأمین سرویس بهداشتی و تبلیغات قوی در حوزه گردشگری ضروری است زیرا در این حوزه بسیار ضعیف هستیم.

اجرای 100 برنامه کاوش شناسی در استان کرمانشاه 

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه میراث در بعد اقتصادی، فرهنگی و صنعتی بسیار حائز اهمیت است گفت: کرمانشاه از لحاظ اکوتوریسم، تمدن و فرهنگ آنقدر مهم است که آثاری همچون بیستون و تاقبستان در آن پدید آمده است و این استان برخوردار از مفصل‌ترین کتیبه تاریخی قرن و جهان و نخستین استقرارگاه بشر در دشت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 37 نوع گردشگری وجود دارد عنوان کرد: تکمیل موزه منطقه‌ای غرب کشور اولویت اساسی فعالیت ما در این حوزه است و در صورت تأمین اعتبار تا دو سال و نیم آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد و 12 هزار شی تاریخی در آن نگهداری می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سطح استان هم‌اکنون 18 موزه فعال میراث فرهنگی وجود دارد بیان کرد: ساماندهی طرح بافت فرسوده شهرستان سنقروکلیایی و کرمانشاه در دست اجرا است و 100 برنامه کاوشگری باستان‌شناسی در دست اجرا قرار دارد.

فرمانی با اشاره به اینکه گردشگری اولویت اساسی مدیریت ارشد استان است گفت: کرمانشاه به عنوان استان جشنواره‌ها از نوروز تاکنون معرفی شده است و جشنواره ثبت جهانی اسب کرد و ثبت جهانی محور ساسانی از معبد آناهیتا تا اراک را مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه جشنواره اسب کرد در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته 15 و 16 تیرماه در مجموعه ورزشی انقلاب کرمانشاه برگزار می‌شود افزود: این جشنواره با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور و 24 میهمان از اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد و این جشنواره مقدمه‌ای برای ثبت جهانی اسب کرد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مبلغ هفت میلیارد تومان اعتبار برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین به مجتمع‌های خصوصی مسیر زائران تخصیص داده شده است گفت: در زمینه اعتبارات عمرانی حوزه گردشگری استان در سال گذشته تنها 19 میلیارد تومان اعتبار با پیشرفت هشت درصدی پروژه‌ها در اختیار داشتیم و اکنون اعتبارات به 89 میلیارد تومان و پیشرفت پروژه‌ها به 80 درصد رسیده است.

وی با اشاره با افزایش تعاملات بین آژانس‌های ایران_ اقلیم کردستان و ایران و روسیه در حوزه انجمن‌های بوم‌گردی ایران گفت: 15 کلاس آموزش صنایع دستی در استان فعال است و خانه قلم‌زنی با ثبت‌نام 20 نفر هنرآموز جدید در حال فعالیت است.

عبدالوحید محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه جایگاه اشتغال و درآمدزایی باید در امور گردشگری لحاظ شود گفت: جایگاه میراث فرهنگی و گردشگری استان متاسفانه هنوز در جایگاه شایسته خود قرار نگرفته است و باید سرمایه‌گذار احساس امنیت روانی کند تا سرمایه‌گذاری انجام دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی یکی از اولویت‌های اساسی فعالیت‌های ما است عنوان کرد: احداث مراکز درمانی در غرب کشور در حیطه تورسیم سلامت از اولویت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات ما در حوزه گردشگری بسیار ضعیف است گفت: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ضروری است و موجب ارزش افزوده و اشتغال‌آفرینی می‌شود. 

در پایان این مراسم داریوش فرمانی که تا پیش از این به عنوان سرپرست فعالیت داشت به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معرفی شد.


دوشنبه 12 تیر 1402 ، 13 : 17

کد خبر :

بازدید : 249
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها