چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 12 تیر 1402 ، 36 : 16

کد خبر :

نصیرزاده: ۳۰ درصد مدال‌های ورزش کشور را گرفته‌ایم

مجبور به انتخاب شوم در فداسیون می‌مانم

رئیس فدراسیون پرورش اندام، گفت: ۳۰ درصد مدال‌های ورزش کشور را در سال ۱۴۰۱ کسب کردیم اما سهم فدراسیون از بودجه ورزش کشور تنها نیم درصد است.

عبدالمهدی نصیرزاده پس از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون پرورش اندام، اظهار داشت: عملکرد فدراسیون تا کنون خوب بوده و البته گلایه‌هایی هم خانواده پرورش اندام نسبت به مسئولان وزارت ورزش داشتند که باید این مسائل را مطرح می‌کردند. مهم‌ترین مسئله‌ای که مطرح شد این بود که در سال ۱۴۰۱، تمام ورزش ایران موفق شد ۱۹۲۱ مدال ورزشی کسب کند و سهم پرورش اندام از این تعداد مدال ۵۷۶ مدال بوده است که ۳۰ درصد کل مدال‌های ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده است. با این حال، سهم بودجه این فدراسیون از ورزش کشور، کمتر از نیم درصد است.

وی ادامه داد: انتظار نداریم ما را مثل ورزش‌های المپیکی ببینند اما یک فرصت بزرگ برای ورزش هستیم که می‌توانیم سطح مدال آوری کشور را بالا ببریم. همچنین نام کمپانی جهانی ما تغییر کرده و از طرف دیگر ورزشکارانی در رشته‌های دیگر مثل مچ‌اندازی و قوی‌ترین مردان را داریم که نامی از آن‌ها نیست و نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. عنوانی را باید انتخاب کنیم که نام همه ورزشکاران در آن دیده بشود. با مشورت دوستان در مجمع عمومی نام «فدراسیون بدنسازی، فیتنس و ورزش‌های قدرتی» را در نظر گرفتیم که به زودی اعمال می‌شود.

وی در مورد عدم مجوز قانونی هیئت علمی‌های دانشگاه‌ها برای ریاست یک فدراسیون‌ گفت: این موضوع باید بررسی شود اما در اصل ۱۴۱ قانون اساسی صراحتا اعلام می‌کند که جایگاه هیئت علمی دانشگاه، شغل نیست. در هیئت علمی دانشگاه‌های پیام‌نور مسئولیت دارم و فکر نمی‌کنم مشکلی ایجاد کند اما اگر نیاز باشد یکی را انتخاب کنم، با تمام علاقه‌ای که به معلمی دارم، در فدراسیون پرورش اندام کارم را ادامه می‌دهم.

نصیرزاده درباره موضوع استقراض از بانک جهانی برای فدراسیون خاطرنشان کرد: در یک برهه زمانی خاص به مشکل مالی برخوردیم؛ از آن‌جایی که مثل خیلی ورزش‌های دیگر رسانه نداریم، غالب منبع درآمدی ما آموزش است و از وقتی که این امر به علت بررسی‌های وزارت ورزش متوقف شده است، نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم. البته طبق قولی که پولادگر داد، این موضع هم تا ۱۰ روز آینده حل خواهد شد.

وی افزود: این مسئله هم که پولادگر می‌گوید دستگاه‌های نظارتی مدام از ما در مورد فدراسیون بدنسازی سوال می‌کنند، تنها مختص پولادگر نیست و از خود ما نیز زیاد سوال می‌شود. سازمان بازرسی کل کشور ۴ ماه در فدراسیون ما حاضر بود و کلیه مستندات و فرایندها را بررسی کرد؛ در پایان این دوره فقط ۶ پیشنهاد به ما دادند که در پایان سال گذشته همه آن‌ها را انجام دادیم. این بازرسی‌ها موجب انضباط مالی برای ما شد اما با این حال که اینقدر ما زیر نظر بودیم و سربلند بیرون آمدیم. باز هم معاون قهرمانی وزارت ورزش به ما می‌گوید که در مسئله مالی ما ابهام دارند. این صحبت‌ها بسیار جای تعجب دارد و به نظرم نگاه پولادگر نسبت به ما دچار مشکل است و باید اصلاح شود.

رئیس فدراسیون پرورش اندام تاکید کرد: این موضوعات را هم باید بگویم که پولادگر به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش، هیچ چیزی برای ما کم نگذاشته است. با این حال مجموعه وزارت ورزش باید نگاهش به ما را تغییر دهد.


دوشنبه 12 تیر 1402 ، 36 : 16

کد خبر :

بازدید : 239
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها