دوشنبه 10 اردیبهشت 1403    2024/4/29

سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 24 : 16

کد خبر :

معاون وزیر کشور اعلام کرد:

فعالیت بیش از ۸۰ هزار تشکل مردمی در کشور

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در ایران بیش از ۸۰ هزار تشکیلات مردمی ایجاد شده است که از این تعداد ۱۰ هزار تشکل دارای مجوز از وزارت کشور و یکهزار مورد نیز بین‌المللی هستند.

به گزارش خبرنگار سبحان ، محمد عباسی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی دارای مشارکت در سطح عالی است و این روند حاکی از اعتماد سازی بصیرانه در کشور است و نشان می‌دهد که ملت پشتوانه اصلی نظام است که به عنوان ارزش باید آن را از طریق ارتقای خدمت رسانی به مردم و تشکل‌های مردمی تقویت کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تشکل‌های مردمی برای ارائه و نمایش تجربیات تشکل‌ها همچنین ایجاد میزهای تخصصی خدمت سازمان‌ها برای تقویت تشکل‌ها، افزود: این اقدام از جمله اقدامات سازمان بهزیستی برای نزدیکی مردم با حاکمیت است.

عباسی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه تشکل‌ها رویداد ملی «حضور» در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراها برای تشویق کردن و حضور گسترده ملی و نمایندگان ملت در این مسیر است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: مردم هم درحال آماده شدن برای انتخابات هستند و تجربیات و ایده‌های مردم در قالب تشکل‌ها برای انتخاباتی پرشور در حال شناسایی است.

معاون وزیر کشور درباره وضعیت تشکل‌های استانی نیز گفت: یکی از مسائل رسمیت بخشی به تشکل‌ها به‌خصوص در استان‌ها است که این موضوع در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند از بسیاری از فعالیت‌های زیرزمینی به خصوص در حوزه سیاسی جلوگیری کرد و به طور رسمی آن را رسمیت بخشد.

عباسی افزود: اطلاعات مراکز جغرافیایی به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها ابلاغ شده است تا شرایط را برای دریافت مجوز همه تشکل‌ها که چهارچوب قانونی به خود داده‌اند، فراهم کنند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از همه تشکل‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواست تا نقش خود را در برابر جامعه بر عهده گرفته و در مهم‌ترین رویداد ملی یعنی انتخابات پیش رو مشارکت کنند و وارد میدان شوند.


سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 24 : 16

کد خبر :

بازدید : 580
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار اجتماعی

پربازدیدترین ها