شنبه 08 اردیبهشت 1403    2024/4/27

سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 32 : 15

کد خبر :

همگرایی دولت و صداوسیما برای ساماندهی صوت‌و تصویر فراگیر؛

در بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه صداوسیما چه گذشت؟

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بعد از ظهر روز گذشته با حضور در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از غرفه سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی بازدید کرد.

به گزارش سبحان از ساترا، سعید مقیسه رئیس این نهاد در جریان بازدید رییس جمهور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ساترا پرداخت و گفت: تدوین مقررات صوت‌و تصویر فراگیر و نمایش خانگی، صدور مجوز رسانه‌های فراگیر ناشر محور و کاربر محور، صدور مجوز طرح و فیلمنامه سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی، صدور مجوز تولید و انتشار سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نمایش خانگی، تعیین رده‌بندی سنی، دریافت گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ساپرا، فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد فضای مجازی و نظارت بر تبلیغات سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر از جمله مواردی است که توسط ساترا به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰۰ جلسه شورای صدور مجوز تولید و انتشار برنامه‌های نمایش خانگی ساترا طی دو سال اخیر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا الان مجموعا ۵۲ عنوان سریال و برنامه تلویزیونی از شبکه‌های نمایش خانگی با مجوز ساترا پخش شده یا در حال پخش است.

مقیسه در پایان سخنان خود از رئیس جمهور درخواست کرد که مجموعه دولت هماهنگی و همگرایی بیشتری با ساترا و صدا و سیما برای ساماندهی صوت‌و تصویر فراگیر و نمایش خانگی داشته باشند.

همچنین پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در جریان بازدید رئیس جمهور از غرفه ساترا تاکید کرد: بعد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر و نمایش خانگی، سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همگرایی خوبی رسیده‌اند اما کامل شدن این مسیر نیازمند همکاری تمام بخش‌های دولت است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پس از پایان ارائه گزارش رئیس ساترا و بیان نکات رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: تمام بخش‌های دولت هماهنگی و همگرایی لازم برای ساماندهی صوت‌و تصویر فراگیر و نمایش خانگی با سازمان صدا و سیما را دارند و اگر مشکلی وجود داشته باشد لازم است به ایشان منعکس تا در مجموعه دولت بررسی و حل شود.


سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 32 : 15

کد خبر :

بازدید : 109
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فرهنگی

پربازدیدترین ها