چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403    2024/5/8

سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 55 : 12

کد خبر :

خبرنگاران، تصمیم سازان مسئولان در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه ها، تصمیم سازان مسئولان در کشور هستند.

به گزارش سبحان ، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ۱۷ مرداد ماه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: درست است که خبرنگاران، تصمیم گیر نیستند اما به دلیل رسالت و ویژگی هایی که دارند، تصمیم‌سازان جامعه و مسئولان به حساب می آیند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید چند ویژگی عمده از جمله امانت داری در خبر و استقلال در بیان خبر را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین به روایت واقعه عاشورا در کربلا اشاره و تاکید کرد: در کربلا ۲ گروه وجود داشتند که یکی برای دفاع از امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین شهید شدند و گروهی دیگر نیز به روایت این واقعه پرداختند.

وی گفت: اهل بیت پس از اسارت در کربلا به روایتگری پرداختند و در مدینه و شام خطبه خواندند و روایت اول را انجام دادند و اینگونه شد که روایت کربلا به درستی انجام شد.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: روایتگری، موضوع اصلی پس از واقعه کربلا بود و این نشان از اهمیت کار فعالان حوزه رسانه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست، شهید صارمی را نمادی از روایت جبهه حق علیه باطل دانست.

تقی صادقی، رسالت خبرنگاران را رسالت زینبی دانست و افزود: خبرنگاران به تبعیت از حضرت زینب (س)، روایتگران تمام حوزه ها و خدمات نظام هستند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در جنگ ترکیبی سخت و دشوار قرار داریم، به نقش مهم رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه های معاند از راه دور به تخریب نظام مقدس جمهوری پرداخته و به دنبال ایجاد اغتشاش و ایجاد روحیه ناامیدی در جامعه هستند.

وی رسانه های استان را از نظر کیفی جزو کم شمارترین رسانه های کشور دانست و بیان کرد:   نیاز است مدیران گوش شنوایی برای مشکلات جامعه و همچنین رسانه ها داشته باشند تا به سمت توسعه بیشتر حرکت کنیم.


سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 55 : 12

کد خبر :

بازدید : 165
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار خراسان شمالی

پربازدیدترین ها