يكشنبه 09 اردیبهشت 1403    2024/4/28

سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 58 : 10

کد خبر :

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به استفاده از داروی ضدسرفه هندی در عراق

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به استفاده از یک داروی ضد سرفه که توسط یک شرکت هندی تولید و در عراق توزیع شده است، هشدار داد.

به گزارش امروز (سه شنبه) سبحان به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد: یک نوع شربت سرفه با نام «کولد اوت» که در یکی از سایت‌های عراق پیدا شده و در داروخانه‌های این کشور به فروش می‌رسد، برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستاده شد.

این سازمان هشدار داد که این دارو توسط آزمایشگاه‌های «فورتس هند» برای شرکت «دابی لایف فارما» تولید شده و حاوی آلاینده‌های «دی اتیلن گلیکول» و «اتیلن گلیکول» بیش از حد مجاز است.

وی افزود: این شربت حاوی ۰.۲۵ درصد «دی اتیلن گلیکول» و «۲.۱ درصد اتیلن گلیکول» است در حالی که حد مجاز ایمنی برای هر دو ترکیب نباید از ۰.۱۰ درصد تجاوز کند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تولیدکننده و شرکت بازاریابی این محصول، تضمینی در خصوص ایمنی و کیفیت آن ارائه نکرده‌اند.

به گزارش رویترز، مرگ حداقل ۸۹ کودک در گامبیا و ازبکستان در سال گذشته با مصرف شربت سرفه ساخته شده در هند مرتبط بوده است.

بر اساس این گزارش، مقامات هندی همچنین سر نخ‌هایی را از عدم رعایت استانداردهای لازم در شرکت «ریمان لابس» ( Reman Labs) که شربت سرفه آن با مرگ کودکان در کامرون مرتبط بود، به دست آورده‌اند.

سازمان دارویی هند مجوز شرکت «ماریون بیوتک» که داروهای آشامیدنی (شربت) به ازبکستان صادر می‌کرد را لغو و تعدادی از کارکنان آن را دستگیر کرده است.

این شرکت که متهم به دست داشتن در مرگ و میر در گامبیا ناشی از تولید داروهای آلوده است، این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید که آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های دولتی هند وجود سموم در نمونه‌ها را ثابت نکرده است.


سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 58 : 10

کد خبر :

بازدید : 290
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها