پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403    2024/5/9

دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 44 : 14

کد خبر :

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه :

آغاز طرح اربعین هلال احمر از ۲۵ مرداد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آغاز رسمی طرح اربعین هلال احمر از ۲۵ مرداد خبر داد.

به گزارش سبحان ، محمدباقر محمدی ، با اشاره به آماده باش جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برای ارائه خدمت به زوار اربعین، گفت: طرح اربعین هلال احمر از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده و تا بازگشت آخرین زوار ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۳۰ پایگاه ثابت و موقت از ابتدای ورود زوار به استان کرمانشاه، از کنگاور تا نقطه صفر مرزی خسروی برای ارائه خدمات امداد و نجات آماده هستند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه تعداد نیروهایی که در این ایام در قالب تیم‌های مختلف پای کار هستند را ۲۵۰ نفر در هر روز اعلام کرد و یادآور شد: ۹۵ دستگاه خودروی امدادی، آمبولانس و ست نجات نیز آماده شده است.

محمدی همچنین به ظرفیت وجود یک دستگاه بالگرد در پایگاه امداد هوایی هلال احمر نیز اشاره کرد که در این ایام بکارگیری خواهد شد.

وی با اشاره به رایزنی که با طرف عراقی صورت گرفته، تاکید کرد: مقرر شده امکان اعزام اتوبوس آمبولانس هلال احمر تا ۱۵ کیلومتری مرز منذریه عراق فراهم شود تا بتوانیم در صورت نیاز به زوار خدمات بدهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال اسکان و تغذیه زوار با ستاد عتبات عالیات است، افزود: هلال احمر فقط برای اسکان اضطراری زوار اربعین پای کار خواهد آمد که در این زمینه نیز مقرر شده با استفاده از ظرفیت مدارس و سالن‌های ورزشی که در قصرشیرین داریم، ظرفیت اسکان برای حداقل چهار هزار نفر فراهم شود.

محمدی همچنین از فعالسازی "قرارگاه مرزی هلال احمر" در خسروی نیز خبر داد و گفت: این قرارگاه محلی برای ساماندهی عملیات اربعین، استقرار نیروها و تجهیزات، قرارگاه رسانه‌ای و... خواهد بود.

وی از پوشش کامل مسیر تردد زوار یاد کرد و افزود: برای ارائه هرگونه خدمات مورد نیاز زوار اربعین در آمادگی کامل هستیم.


دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 44 : 14

کد خبر :

بازدید : 423
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار کرمانشاه

پربازدیدترین ها