پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403    2024/5/9

دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 42 : 14

کد خبر :

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه :

پتروشیمی ارومیه پنج هزار میلیارد ریال طلبکار است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از طلب پنج هزار میلیارد ریالی این شرکت خبر داد و گفت: سازمان خدمات حمایت کشاورزی مهمترین بدهکار این شرکت است.

به گزارش خبرنگار سبحان ، اکبر اسماعیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی‌ها به پتروشیمی ار رسانه ها خواست به پتروشیمی برای دریافت مطالباتش کمک کنند و افزود: انتظار می‌رود این سازمان با پرداخت این میزان طلب در روند تولید و توسعه شرکت پتروشیمی ارومیه سهیم باشد.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت از کشاورزان مشتری بالفعل و بالقوه پتروشیمی ارومیه است، اظهار کرد: با وجود ادامه روند قرارداد کاری و با وجود طلبکاری از آنان اما با این حال سولفات پتاسیم درخواستی آنان را تولید و تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه درصدد ارتقای سطح سرمایه‌گذاری پتروشیمی ارومیه هستیم، ادامه داد: در حال توسعه و رشد این شرکت به سطح بالاتر هستیم و در مسیر ارتقا این مجموعه هستیم.

اسماعیلی با بیان تاثیرات مخرب در تاخیر پرداخت بدهی‌ها گفت: عدم پرداخت به موقع بدهی‌ها موجب ایجاد مشکلات و پسرفت توسعه می‌شود اما پایان کار پتروشیمی نیست بلکه یک مانعی بزرگ در مسیر توسعه است.

وی ضمن گلایه از رسانه‌ها در خصوص خبر اعلام ورشکستگی پتروشیمی ارومیه اضافه کرد: ماهیانه حدود یک هزار میلیارد ریال برای خوراک خاک پتاس هزینه می‌کنیم که در صورت عدم تامین آن با کاهش تولید روبرو می‌شویم.

اسماعیلی با بیان ارزش تولید سولفات آمونیوم یادآور شد: این محصول ‌پتروشیمی ارومیه در نوع خود بهترین محصول تولیدی در کشور است که همین امر نیاز به توسعه آن را ضروری کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با اشاره به اینکه سرمایه ثبت شده شرکت میزان ۷۰۰ میلیارد ریال است، تاکید کرد: بدنبال افزایش این سرمایه هستیم و در صدد رساندن آن به رقمی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هستیم.


دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 42 : 14

کد خبر :

بازدید : 376
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار آذربایجان غربی

پربازدیدترین ها