جمعه 28 اردیبهشت 1403    2024/5/17

دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 57 : 13

کد خبر :

ملی‌پوش تپانچه:

افت نکردیم اما محدودیت فشنگ داریم

ملی‌پوش تپانچه کشورمان گفت: ما در مسابقات یونیورسیاد افت نکردیم و تیراندازی نتیجه خودش را گرفت.

به گزارش سبحان لعیا محمدی ، در خصوص نتایج ملی‌پوشان تپانچه در مسابقات دانشجویان جهان، عنوان کرد: سطح مسابقات خوب بود و بالا چون این رقابت‌ها در سطح جهانی برگزار شد. ورزشکاران از کشورهای مختلف آمده بودند که هم ملی‌پوش بودند و هم المپیکی. سطح مسابقات بالا بود به طوری که در بخش مردان رکوردها در حد المپیک بود. 

ملی‌پوش تپانچه کشورمان که در بخش تیمی تپانچه ۱۰ و ۲۵ متر موفق به کسب مدال برنز شد، گفت: ما در تیمی ۲ مدال گرفتیم اما در انفرادی من اولین تجربه فینال ۲۵ متر را داشتم که ششم شدم، در تپانچه بادی هم به عنوان هشتمی رسیدم. ما معمولا سعی می‌کنیم ذهنیتی از خودمان نداشته باشم چون روی کارمان تاثیر می‌گذارد اما چون ورزشکاران و حریفان را دیده بودیم می‌توانستیم این احتمال را بدهیم که مقام کسب می‌کنیم یا خیر.

محمدی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه محدودیت همچنان در فشنگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: چون در ماده ۲۵ متر تعداد فشنگ‌ها محدود بود انتظاری از خودم نداشتم اما توانستم راهی فینال شوم. برای مسابقات یونیورسیاد هم اردوها کم بود و هم فشنگ‌ها محدود. شاید اگر شرایط بهتر بود می‌شد نتیجه بهتری هم کسب کرد.

وی در پاسخ به این سوال که از تیراندازی به خاطر نتایج ضعیف نسبت به دور قبل انتقاد شده، تصریح کرد: در تیراندازی بحث تجهیزات را داریم و به خاطر تحریم و شرایط مالی، کار برای ما سخت می‌شود این باعث می‌شود عملکرد تحت تاثیر قرار بگیرد. ما افت نکردیم و تیراندازی نتیجه خودش را گرفته است. از طرفی بقیه کشورها هم کار می‌کنند. برخی رشته‌ها امکاناتی در حد توپ و لباس لازم دارند اما ما فشنگ می‌خواهیم. کشورهای دیگر روزی با ۲۰۰ تا فشنگ تمرین می‌کنند در حالی که ما در حد روزی ۲۰-۳۰ فشنگ تمرین می‌کنیم. امیدوارم شرایط از نظر اقتصادی بهتر شود تا بتوانیم تجهیزات را به روز کنیم و با تمرین کافی به رقابت‌ها اعزام شویم. 

این ورزشکار کشورمان در مورد اینکه به مسابقات کسب سهمیه باکو اعزام نمی‌شود، یادآور شد: مسابقات انتخابی خفیف برگزار نمی‌شود و بیشتر بادی در نظر گرفته می‌شود. ورزشکارانی که در بادی بهتر هستند در خفیف هم تیر می‌زنند. من در انتخابی بادی با اختلاف کم نفر پنجم شدم که ۴ نفر را انتخاب کردند. امیدوارم بتوانم در آینده به مسابقات اعزام شوم.


دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 57 : 13

کد خبر :

بازدید : 75
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها