سه شنبه 25 اردیبهشت 1403    2024/5/14

دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 26 : 12

کد خبر :

دفع حمله پهپادی جدید به غرب روسیه

روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی به شهر «کالوگا» در غرب این کشور توسط سامانه‌های پدافند هوایی ارتش دفع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سبحان ، رسانه‌های روسی بامداد امروز (دوشنبه) از وقوع حمله‌ای با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین به شهر «کالوگا» در منطقه «فرزیکوفسکی» در غرب این کشور خبر دادند.

«ولادیسلاو شاپشا» فرماندار این منطقه ساعتی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی روسیه یک فروند پهپاد از نوع هواپیمای تهاجمی را در آسمان شهر کالوگا منهدم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شاپشا می‌گوید حمله پهپادی به منطقه کالوگا، که از شمال با منطقه مسکو هم مرز است، هیچ تاثیری بر مردم یا زیرساخت‌های غیرنظامی نداشته است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی مسئول انجام این حمله پهپادی به غرب روسیه است و مقام‌های اوکراینی نیز فعلا به این حادثه واکنش نشان نداده‌اند.

با این حال مسکو بارها با ارائه مدارک و اسناد، دست داشتن رژیم کی‌یف در حملات تروریستی پهپادی روزافزون به خاک این کشور در سال جاری را نشان داده‌اند.

مقام‌های ارشد روسیه از جمله «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه حملات نیروهای اوکراینی به خاک این کشور را مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و خواستار توقف هرچه سریعتر آن شده‌اند.

پیش از این نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه رژیم کی‌یف نتوانسته به هیچ موفقیتی در جریان ضدحملات خود برسد، گفته بود که روس‌ها باید برای افزایش حملات اوکراینی‌ها به اهداف غیرنظامی آماده باشند.


دوشنبه 16 مرداد 1402 ، 26 : 12

کد خبر :

بازدید : 64
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها