پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403    2024/5/9

يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 36 : 15

کد خبر :

افزایش خدمات درمانی در اربعین 1402

تعداد موکب‌های درمانی در اربعین 1402 نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. دبیر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین می‌گوید: دارو به اندازه کافی برای زائران اربعین تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری سبحان ، هر ساله میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف به زیارت اربعین مشرف می‌شوند که کمیته امداد و نجات ستاد اربعین با راه‌اندازی درمانگاه‌های مختلف در این مسیر به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

سال گذشته ۲ هزار نفر از کادر درمان در مسیر زیارت اربعین حضور داشته و به زائران خدمت کردند. امسال این تعداد ۲ برابر شده و تیم پزشکی با بیش از چهار هزار نفر در خدمت زائران اربعین است.

برپایی ۲۶ موکب درمانی در مسیر نجف، کربلا

سیدعلی مرعشی، دبیر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین با بیان اینکه خدمات پزشکی به زائران اربعین از اول تا بیست و پنجم ماه صفر (۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور) ارائه می‌شود، می‌گوید: مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق نه تنها در مسیر نجف تا کربلا، بلکه در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین هم به ارائه خدمات به زائران اربعین می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه اربعین ۱۴۰۲ در مسیر نجف ـ کربلا ۲۶ موکب درمانی به فاصله ۵۰ عمود راه‌اندازی می‌شود، می‌افزاید: علاوه بر موکب‌های درمانی در این مسیر، ۱۴ مرکز درمانی در کربلا، هشت مرکز در نجف، یک مرکز در کاظمین، یک مرکز در سامرا و یک مرکز در امامزاده سیدمحمد علیه‌السلام داریم. بیمارستان امام علی علیه‌السلام هم به عنوان پشتیبان فعالیت می‌کند.

دارو به اندازه کافی برای زائران اربعین تهیه شده است

مرعشی با بیان اینکه اربعین امسال کادر درمان کشورمان در سه بیمارستان واقع در مسیر نجف ـ کربلا حضور دارند، خاطر نشان می‌کند: در ایام اربعین امسال با حضور کادر درمان در برخی بیمارستان‌های عراق، زائران در صورت نیاز از خدمات اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی در نجف و کربلا بهره‌مند می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به ارسال ۸۰ آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق در ایام اربعین، تصریح می‌کند: داروهای عمومی مورد نیاز زائران به اندازه کافی تهیه شده است. امیدواریم که زائران با رعایت بهداشت فردی و جمعی، سفر خوبی را داشته باشند و بهره معنوی را از این ایام ببرند.

راهکارهایی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران

وی با بیان اینکه اربعین امسال با مشکل گرمای هوا مواجه هستیم، می‌افزاید: امیدواریم زائران با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی که مهمترین آن تأمین آب بدن و حرکت در مسیر خنکی هوا، حضور پیدا نکردن در گرمای روز و زیر تابش مستقیم آفتاب است، به مشکلی برخورد نکرده و به سلامت به کشور بازگردند.

مرعشی به زائران توصیه کرد که در صورتی دچار بیماری خاص همچون دیابت، ناراحتی گوارشی و تنفسی هستند، داروی تخصصی خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند.

به گزارش سبحان ، امسال تعداد مراکز درمانی در مسیر زائران اربعین افزایش یافته و به بیش از ۵۰ موکب رسیده است. سال گذشته موکب‌های مسیر نجف ـ کربلا ۱۵ مرکز بود که امسال به ۲۶ مرکز درمانی افزایش یافته است. مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین امسال به برخی افراد توصیه کرده که از ثبت‌نام در سامانه سماح خودداری کنند.


يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 36 : 15

کد خبر :

بازدید : 224
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فرهنگی

پربازدیدترین ها