پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403    2024/5/16

يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 32 : 15

کد خبر :

نماینده سازمان بازرسی:

سقف قراردادهای اعلامی باشگاه‌ها راستی آزمایی می‌شود

بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی کل کشور، گفت: باشگاه‌های مختلف لیگ برتری سقف قراردادهای خود را اعلام کرده‌اند که این مهم راستی آزمایی و بررسی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه سبحان ، لقمان کیاپاشا درباره حضورش در سازمان لیگ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همراه با دوستان و منصور قنبرزاده از سازمانه ثبت قراردادها رونمایی شد. از ثبت قراردادها بازدید کردیم که آیا مطابق دستورالعمل هایی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تدوین کرده‌ انجام شده و در چه وضعیتی هستند. باشگاه‌های مختلف سقف بودجه قراردادهای‌ خود را اعلام کرده‌اند و ما آنها را بازدید کرده و قرار است این موارد را راستی‌آزمایی و بررسی کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم همه باشگاه‌ها موارد مختلف را رعایت کرده باشند، البته ممکن است خبرهایی هم باشد. با توجه به اینکه در شروع لیگ هستیم کارمان برای بررسی قراردادها شروع می‌شود. گزارشاتی می‌آید و وظیفه ما نظارت است و بررسی می‌کنیم.

بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی کل کشور در مورد اینکه سال‌های گذشته خارج از قرارداد، پول‌هایی به بازیکنان پرداخت شده و آیا این مساله قابل رصد و راستی آزمایی هست، صریح کرد: باید اجازه دهیم لیگ شروع شود و گزارشات به دست ما برسد. نمی‌توانیم بابت اینکه در سال‌های گذشته چنین اتفاقاتی افتاده، پیش‌داوری داشته باشیم. خوشبختانه همه همکاری کردند. اگر مواردی باشد وظیفه ما نظارت است.

کیاپاشا در مورد اینکه چه ابزاری برای برخورد با تخلفات احتمالی وجود دارد، اظهار داشت: فدراسیون ارکان قضایی دارد و در کمیته انضباطی دوستان ما اطلاعیه دادند و در آن، شرایط مشخص شده است. اگر گزارشی به ما برسد گزارشات را به ارکان قضایی اعلام می‌کنیم و آنها تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در خصوص اینکه مباحثی پیرامون باشگاه تراکتور مطرح شده و آیا سازمان بازرسی به مسائل این باشگاه نیز ورود می‌کند؟ گفت: بله، ۴-۳ باشگاه از جمله تراکتور خصوصی هستند. همانطور که مهدی تاج و قنبرزاده گفتند خود ارکان قضایی باید گزارش بدهند.

بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی کل کشور، در مورد اینکه پیش از این گفته شده بود روی عملکرد حامیان مالی باشگاه‌ها نظارت می‌شود، تصریح کرد: درباره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ما سال گذشته پرونده‌ای تشکیل دادیم و گزارشات ما مبنی بر اینکه تخلفی وجود داشته است یا نه، به وزیر ورزش اعلام کردیم. سازمان خصوصی‌سازی هم ورود کرد که آنها بیشتر پیگیر مسائل مالی بودند. هر کسی در این زمینه تخلفی کرده باشد قطعاً بازخواست خواهد شد.

کیاپاشا در واکنش به کمک برخی افراد به باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در این زمینه باید منتظر بمانیم تا گزارشات آن به دست ما برسد، ممکن است که هر باشگاهی، باشگاه دیگر را متهم کند، اما فعلاً گزارش مستندی به دست ما نرسیده است.

وی در خصوص بحث قرارداد ویلموتس، اظهار داشت: در جریان قرارداد ویلموتس نیستم. می‌دانم سال‌های گذشته سازمان بازرسی کشور گزارشش را به قوه قضائیه ارسال کرده است.


يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 32 : 15

کد خبر :

بازدید : 77
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها