چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 23 : 14

کد خبر :

در جلسه مشترك مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با مديركل محيط زيست استان اعلام شد:

همكاري و هم افزايي براي توسعه صنعت فارس با حفظ الزامات زيست محيطي

اتصال 78درصد از واحدهاي صنعتي فعال به تصفيه خانه فاضلاب/افزايش ظرفيت تصفيه خانه شهرك صنعتي بزرگ شيراز /كنترل ،نظارت و پايش زيست محيطي واحدهاي صنعتي باهدف شناسايي و برخورد با واحدهاي متخلف

به گزارش خبرگزاری سبحان ، در جلسه مشترك مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با مديركل محيط زيست استان اعلام شد: همكاري و هم افزايي براي توسعه صنعت فارس با حفظ الزامات زيست محيطي/اتصال 78درصد از واحدهاي صنعتي فعال به تصفيه خانه فاضلاب/افزايش ظرفيت تصفيه خانه شهرك صنعتي بزرگ شيراز /كنترل ،نظارت و پايش زيست محيطي واحدهاي صنعتي باهدف شناسايي و برخورد با واحدهاي متخلف
در جلسه مشترك مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با مديركل محيط زيست استان برتعامل ،همكاري و هم افزايي به منظور توسعه صنعت و شهرك هاي صنعتي با حفظ الزامات زيست محيطي تاكيد شد.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در اين جلسه با بيان اينكه توسعه صنعت بدون درنظرگرفتن الزامات زيست محيطي توسعه اي پايدار نخواهد بود گفت:رعايت مسائل زيست محيطي در شهرك هاي صنعتي يك الزام قانوني است و ما موظف به اجراي آن هستيم .
سيد مصطفي با بيان اينكه از مرحله مطالعات و امكان سنجي شهرك ها و نواحي صنعتي تا مرحله استقرارواحدهاي صنعتي در شهرك هاي صنعتي در تعامل و همكاري با اداره كل محيط زيست انجام مي شود گفت:انجام مطالعات و ارزيابي هاي زيست محيطي اولويت اول استقرار شهرك هاي صنعتي است
وي با بيان اينكه احداث و راه اندازي تصفيه خانه هاي فاضلاب در شهرك هاي صنعتي از اقداماتي است كه در زمينه توجه به الزامات محيط زيستي در دستور كار اين شركت قراردارد گفت:در اين زمينه تاكنون 18مدول تصفيه خانه در شهرك هاي صنعتي استان احداث شده كه 11مدول فعال با ظرفيت 8600متر مكعب در شبانه روز در مرحله بهره برداري است و 2710واحد صنعتي نيز كه معادل 78درصد از كل واحدهاي بهره بردار است به تصفيه خانه متصل شده اند.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه با اشاره به برنامه ريزي عملياتي براي ارتقاي ظرفيت تصفيه خانه شهرك صنعتي بزرگ شيرازبا ظرفيت 10هزارمتر مكعب گفت:بخشي از اين طرح كه از مصوبات سفر رياست محترم جمهوربه استان فارس است با 100ميليارد تومان و پيشرفت 89درصدي در حال انجام است و پيشنهاد تكميل و اجراي ساخت مدول سوم و چهارم نيزبا اعتبار 300ميليارد ريال براي مصوبات دور دوم سفر ارائه شده است.
هاشمي در ادامه خواستار همكاري و حمايت اداره كل محيط زيست براي توسعه شهرك هاي صنعتي و اصلاح رده زيست محيطي برخي شهرك هاي صنعتي نظير اوز ،بوانت ،اقليد 1 شد و گفت:قطعا با تعامل و همراهي با اداره كل محيط زيست ضمن حفظ الزامات زيست محيطي توسعه اي پايدار در استان رقم مي خورد.
وي همچنين با اشاره به الزام اجراي فضاي سبز در سطح شهرك هاي صنعتي و نيز داخل محوطه واحدهاي صنعتي مستقر گفت:تاكنون در سطح 547هكتار از اراضي شهرك هاي صنعتي استان فضاي سبز ايجاد شده و براي مصرف بهينه آب نيز از روش هاي آبياري قطره اي استفاده مي شود.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس تصريح كرد:با توجه به كاهش منابع آب ،استفاده از پساب تصفيه شده فاضلاب جهت آبياري فضاي سبز در برنامه قرارگرفته است.
مدير كل حفاظت محيط زيست فارس نيز در اين جلسه بر همكاي ،تعامل و تفاهم با مجموعه شركت شهرك هاي صنعتي فارس براي توسعه پايدار صنعت استان تاكيد كرد و گفت:معتقدم با حفظ الزامات زيست محيطي هم مي توانيم به توسعه صنعتي دست يابيم و هم حافظ محيط زيست باشيم.
عطا پور شيرزاد افزود:باتوجه به ماهيت شكل گيري شهرك هاي صنعتي براي تمركز واحدهاي صنعتي و جلوگيري از پراكندگي آنها گفت:قطعا كنترل و پايش واحدهاي صنعتي و توليدي به لحاظ حفظ مسائل زيست محيطي در سطح شهرك هاي صنعتي آسان تر از واحدهايي است كه در نقاطخارج از شهرك هاي صنعتي مستقر شده اند .
وي با بر تعامل و همكاري با مجموعه شركت شهرك هاي صنعتي براي پايش زيست محيطي واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي گفت:با واحدهايي كه مسائل زيست محيطي را رعايت نكنند مطابق قانون برخورد خواهد شد وشركت شهرك هاي صنعتي هم واحدهاي آلاينده را به ما معرفي كند .
مدير كل حفاظت محيط زيست فارس همچنين بر الزام برخي واحدهاي صنعتي براي انجام عمليات پيش تصفيه در واحد صنعتي تاكيد كرد و گفت:در اين زمينه نيز بررسي ها و پايش ها انجام و با واحدهاي متخلف برخورد خواهد شد.
وي درخصوص اصلاح و ارتقاي رده بندي زيست محيطي برخي شهرك هاي صنعتي استان نيز گفت:در اين زمينه نياز است محدوده اين شهرك ها از محدوده شهري خارج شود تا نسبت به اصلاح رده بندي اقدام شود.


يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 23 : 14

کد خبر :

بازدید : 78
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فارس

پربازدیدترین ها