چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403    2024/5/8

يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 31 : 13

کد خبر :

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

زندانیان مانده از سال‌های قبل در اولویت کمک ستاد دیه کشور قرار دارند

مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی مانده از سال‌های قبل در اولویت کمک‌های این ستاد است و در این راستا ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی این قبیل زندانیان استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار سبحان ، علی شمس روز یکشنبه در جلسه هیات امنای ستاد دیه اردبیل در اداره کل دادگستری این استان اظهار کرد: نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل رتبه دوم پذیرش اعسار در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را در کشور دارد و از نظر میزان هزینه‌ها نیز ۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ماه محرم گفت: محرم ماه احسان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های این ماه، در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کوشا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ستاد مردمی دیه استان باید به فضای مجازی سوق یابد، افزود: فضای مجازی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌تواند در گسترش فرهنگ بخشش در جامعه و جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کارگشا باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: مردم اردبیل به ستاد مردمی دیه استان اعتماد دارند و کمک‌های آنان نزد ما امانت‌ است و وظیفه داریم با رعایت مفادشیوه‌نامه‌ ستاد مردمی دیه کشور در آزادی زندانیان واجد شرایط جرایم غیرعمد و مالی امانت‌دار خوبی باشیم و برای حفظ این سرمایه مهم، باید اخبار و عملکرد مربوط به کمک‌های خیرین و تعداد زندانیان آزاد شده توسط این ستاد به صورت شفاف به عموم مردم اعلام گردد.

کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در استان اردبیل نهادینه شده است

یوسف خدادادی ، معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: کمک خیرین استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ومالی فقط مختص ماه مبارک رمضان نیست و در طول سال ادامه دارد.

وی افزود: کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در استان اردبیل نهادینه شده است و بسیاری از مردم خیر استان، هزینه‌های سفرهای زیارتی، افطاری، احسان در ماه محرم و هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اختصاص داده‌اند.

نایب رئیس ستاد مردمی دیه استان اردبیل تصریح کرد: اجرای احکام جایگزین حبس و اعسار پرونده‌ها در دادگاه‌های استان برای کاهش آمار ورودی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی موثر بوده است.

به گزارش سبحان  ، مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور در سفر یک‌روزه به اردبیل از دفاتر ستادهای دیه برخی شهرستان‌های این استان بازدید کرد و در دیدار با آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از حمایت‌های او نسبت به ستاد دیه استان قدردانی کرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.


يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 31 : 13

کد خبر :

بازدید : 110
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار اردبیل

پربازدیدترین ها