پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403    2024/5/9

يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 54 : 12

کد خبر :

با صدور اطلاعیه‌ای؛

فراخوان ارسال پیشنهاد تقویم روز اصناف، حرفه‌ها و مشاغل منتشر شد

شورای فرهنگ عمومی کشور با صدور اطلاعیه‌ای فراخوان ارسال پیشنهادات تقویم روز اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری سبحان ، شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد جلسه ۷۹۲ به تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱‬ شورای فرهنگ عمومی کشور، ماده واحده «تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور» را در جلسه ۸۸۱ به تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ‬ تصویب کرد.

با توجه به نقش اصناف، حرفه‌ها و مشاغل در گسترش و تعالی اخلاق حرفه‌ای، خودکفایی و پیشرفت اقتصادی، توسعه اشتغال و کارآفرینی و ارتقا فرهنگ، فتوت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تهیه تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. ثبت و معرفی اصناف و حرفه‌ها در تقویم، در جهت رشد و منزلت جایگاه مشاغل و آشنایی نسل جدید با خدمات حرفه‌ها، ثبت حافظه تاریخی مشاغل و افزایش هرچه بیشتر نشاط اجتماعی در جامعه هدف می‌باشد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نسبت به دریافت درخواست اتحادیه‌های صنفی، انجمن‌های کارفرمایی حرفه‌ها و مشاغل کشور اقدام و پیشنهادها را در صحن شورای فرهنگ عمومی برای بررسی و تأیید برای درج در تقویم ارائه می‌نماید. این تقویم در کنار تقویم رسمی کشور، در سطح ملی و با کاربرد تخصصی منتشر شده و در دسترس عموم مردم و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

بنا به شیوه نامه ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهادهای گوناگون اصناف، حرفه‌ها و مشاغل برای ثبت در تقویم مذکور، در مرحله اول در «کارگروه» مربوطه بررسی و در صورت تأیید، به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور خواهد رسید.

با توجه به رویدادمحور بودن این تقویم، پیشنهادهای گوناگون صرفاً در صورتی در «کارگروه» بررسی خواهد شد که فرم پیشنهاد نام‌گذاری روز صنف، حرفه و شغل تکمیل و توسط بالاترین مقام ذی‌ربط امضا شده باشد.

همچنین نهاد پیشنهاد دهنده اعم از صنف، اتحادیه، انجمن و سایر عناوین، نسبت به برگزاری رویدادها و برنامه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و … برای ایجاد جریان عمومی در ایام مرتبط، متعهد خواهد بود.

همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های تخصصی مانند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ اتاق اصناف، اتاق تعاون، خانه صنعت، معدن و تجارت؛ فعالان اقتصادی، بازرگانان و کارآفرینان؛ اتحادیه‌ها، بنیادها و انجمن‌ها، مجامع، سندیکاها و سایر نهادهای تخصصی بخش دولتی، خصوصی و عمومی و … مرتبط با حوزه اصناف، حرفه‌ها و مشاغل می‌توانند پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به نشانی میدان بهارستان، خیابان کمال الملک، پلاک ۱۸ ارسال کنند.


يكشنبه 15 مرداد 1402 ، 54 : 12

کد خبر :

بازدید : 69
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فرهنگی

پربازدیدترین ها