پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403    2024/5/9

شنبه 14 مرداد 1402 ، 3 : 14

کد خبر :

60 درصد از تصادف‌های جاده‌ای بوشهر در شب رخ می دهد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 درصد تصادفات جاده‌ای استان در ساعت‌های شب و تاریکی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری سبحان ، بابک کاوه‌ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 60 درصد تصادفات جاده‌ای استان در ساعت‌های شب و تاریکی رخ داده است که هشدار برانگیز است.

وی با اشاره به فعال بودن 60 دستگاه ترددشمار جاده‌ای در استان افزود: دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای نشان می‌دهد که اکثر ترددها در طول روز انجام می‌شود و تنها یک سوم سفرها در طول شب می‌باشد، با این وجود دو سوم تصادفات استان در ساعات شب رخ می‌دهد.

کاوه‌ئیان با اشاره به اینکه دلیل اصلی خطر رانندگی در شب، تاریکی و کاهش دید است خاطرنشان کرد: ساعات ۱۲ تا ۲ شب و ۱۰ تا ۱۲ شب زمان‌های اوج تصادفات جاده‌ای استان است و حدود ۹۰ درصد از قابلیت عکس العمل راننده به دید راننده، بستگی دارد که این دید در شب به شدت محدود شده و کاهش می‌یابد.

این مقام مسؤول ادامه داد:  باید حین رانندگی در شب سرعت‌تان کم و تمرکزتان بالا باشد، ضمن اینکه توصیه می‌شود در جاده های خطرناک(جاده‌های دو طرفه یا کوهستانی) به سفر شبانه نپردازید. اگر سن راننده بالای ۶۰ سال است یا دارای ضعف بینایی است از رانندگی در شب خودداری کند.


شنبه 14 مرداد 1402 ، 3 : 14

کد خبر :

بازدید : 103
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بوشهر

پربازدیدترین ها