پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403    2024/5/16

پنجشنبه 12 مرداد 1402 ، 5 : 11

کد خبر :

طرح راهداری محوری در راههای استان بوشهر اجرایی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: طرح راهداری محوری در جاده‌های استان با استقرار ۳۵ تیم عملیاتی در محورهای مختلف آغاز شد.

به گزارش سبحان ، حمیدرضا حیدری روز پنجشنبه با اشاره آغاز سفرهای تابستانی اظهار کرد: نگهداری محوری راههای شریانی و اصلی با رویکرد افزایش بخشندگی راه و ایمنی تردد و منظر آرایی درجاده های بوشهر با حضور ۱۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۸۸ دستگاه انواع ماشین آلات در حال انجام است.

وی افزود: حضور مستمر گشت‌های راهداری و حمل و نقل در نقاط حساس راههای استان، اجرای لکه‌گیری، خط کشی، پاکسازی و شست‌وشوی مستمر تابلوها و علایم ایمنی راهها، رفع معایب خاموشی تیرهای روشنایی و چراغ‌های چشمک زن، رگلاژ و تسطیح شانه راهها و اصلاح شیب شیروانی، بازسازی و نصب و تعمیر حفاظ ایمنی جاده، نظافت حریم و جمع‌آوری دستفروشان حاشیه راهها از جمله اقداماتی است که در قالب طرح راهداری محوری انجام می‌شود.

معاون راهداری استان بوشهر گفت: رویکرد اصلی و اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایجاد حاشیه ایمن با کاهش شیب شیروانی، شانه‌سازی و پاکسازی حاشیه مسیر جاده ها است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح راهداری محوری و با استفاده بهینه از تجهیزات، ماشین آلات راهداری، کارکنان و ایمن‌سازی محورها زمینه افزایش سطح رضایت مسافران و کاربران جاده‌ای فراهم شود.

استان بوشهر دارای چهار هزار و ۴۴۹ کیلومتر راه است که از این تعداد ۶۹۵ کیلومتر آن بزرگراه، ۵۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیومتر راه فرعی و مابقی آن راه روستایی است.


پنجشنبه 12 مرداد 1402 ، 5 : 11

کد خبر :

بازدید : 267
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها