چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 15 : 15

کد خبر :

موضوع انتشار گاز سمی در زرقان فارس چه بود؟

انتشار گاز فرمالین در پل خروجی شهر زرقان که گفته شده از تانکر حامل مواد شیمیایی نشت کرده با تلاش نیروهای امدادی پاکسازی شد و شرکت شیمیایی و عوامل دخیل در این ماجرا تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

به گزارش سبحان فرماندار شهرستان زرقان روز چهارشنبه در این باره گفت: مطالبه جدی ما این است که شرکت های شیمیایی مستقل در این شهرستان در راستای رفع آلایندگی زرقان به تکالیف قانونی خود عمل کنند و از طریق دادگاه عمومی زرقان خواستار اقدامات قانونی در این زمینه هستیم.

مهدی شکرپور در تشریح جزییات این ماجرا افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه انتشار گاز فرمالین در محدوده ورودی این شهر، کمیته ویژه ای با حضور مسوولان شهرستان تشکیل و موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: صبح سه‌شنبه مسئولان شرکت‌های شیمیایی مستقر در ورودی زرقان نیز به این کمیته احضار و موضوع اعلام شکایت علیه این شرکت‌ها به آنان ابلاغ شد.

فرماندار زرقان گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون یاد شده، مقرر شد که نقشه پدافند غیرعامل توسط شرکت های پرخطر تهیه و به کمیسیون ارائه شود و علاوه بر آن مقرر شد شهرداری با همکاری اداره پدافند غیرعامل استانداری فارس نسبت به تهیه نقشه و اقدامات اجرایی مقتضی برای ممانعت از مخاطرات صنایع مستقر در این محدوده، طرحی را ارائه دهد.

رئیس دادگستری شهرستان زرقان نیز از تعقیب قضایی شرکت خاطی و دستور توقیف تانکر خاطی خبر داد.

شهرستان زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.


چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 15 : 15

کد خبر :

بازدید : 207
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها