پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403    2024/5/16

چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 56 : 14

کد خبر :

نماینده دوچرخه‌سواری ایران از حضور در قهرمانی جهان بازماند

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان در شرایطی به میزبانی انگلیس آغاز خواهد شد که تاکنون کشور میزبان روادید رکاب‌زنان کشورمان را جهت حضور در این رقابت‌ها صادر نکرده است.

به گزارش سبحان ، مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان از فردا ۱۲ مرداد در کشور اسکاتلند آغاز می شود و طبق سنوات گذشته به علت کارشکنی‌های سفارت انگلیس، ویزای نمایندگان کشورمان برای حضور در این رویداد صادر نشد تا این فرصت حضور برای رکابزن ایران از دست برود.

فدراسیون دوچرخه سواری ایران پس از دریافت دعوتنامه برای محمد گنج خانلو نماینده کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان اقدامات لازم جهت صدور ویزا از سفارت انگلیس را آغاز کرد اما به رغم پیگیری‌های بسیار کمیته بین‌الملل فدراسیون دوچرخه سواری، کمیته ملی المپیک، وزارت و ورزش، وزارت امور خارجه ایران و در نهایت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری روادید برای حضور رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری جهت حضور در کنگره جهانی و محمد گنج خانلو نماینده کشورمان در مسابقات پیست و جاده قهرمانی جهان صادر نشد.

طی مکاتباتی که از طریق کمیته بین الملل فدراسیون دوچرخه‌سواری صورت گرفت قرار بر این بود تا طی ۱۰ روز ویزای مربوطه صادر شود اما این موضوع تا این لحظه که ۲۱ روز سپری شده رخ نداده و کشور میزبان با این اقدام مانع حضور نماینده دوچرخه‌سواری کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان شد.

فرانک پرتوآذر باتوجه به حضورش در تیم‌های خارجی موفق به کسب ویزا شد و در مسابقات قهرمانی جهان کوهستان حضور خواهد داشت. رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان به دعوت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری قصد شرکت در کنگره جهانی را داشت که وی نیز از این سفر بازماند.

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از فردا سوم آگوست در رشته‌های پیست، جاده کوهستان به صورت متمرکز در اسکاتلند برگزار می‌شود.


چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 56 : 14

کد خبر :

بازدید : 70
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها