جمعه 28 اردیبهشت 1403    2024/5/17

چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 51 : 14

کد خبر :

دبیرکل کمیته ملی المپیک:

هاشمی: وظیفه ما ساخت پیست استاندارد قایقرانی نیست

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش ۴۰۰درصدی بودجه کمیته گفت: هدف‌گذاری ما رشد هزار درصدی بودجه در سال آینده است.

به گزارش سبحان ، سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک صبح امروز به همراه برخی اعضای هیئت اجرایی خود اعم از محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، مهدی گودروزی رئیس فدراسیون سه گانه، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نیز محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با حضور در اردوی تیم ملی قایقرانی با قایقرانان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مناف هاشمی در ابتدای ورود، در جریان کاهش سطح آب دریاچه آزادی و مشکلات قایقرانان در بحث تمرین در مسافت ۱۰۰۰ متر قرار گرفت.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی پیشنهاد داد که برای افزایش آب دریاچه از آب دریاچه چیتگر استفاده شود. هاشمی در این خصوص گفت که کارهای کارشناسی انجام و درخواست آن نیز به شهرداری داده شود و کارهای لازم و پیگیری‌ها نیز از سوی کمیته ملی المپیک انجام شود.

مناف هاشمی در این بازدید ضمن تشکر از اعضای هیئت اجرایی گفت: بودجه امسال کمیته ملی المپیک ۴۰۰ درصد رشد داشته است و این رشد کمک کرد تا قسمتی از مشکلات فدراسیون‌ها حل شود. هدف‌گذاری ما رشد هزاردرصدی بودجه برای سال آینده است. با توجه به فضاهایی که در دولت و بخش خصوصی باز شده این افزایش بودجه کار سختی نیست. این قول را می‌دهم که بودجه از ۸۰۰ میلیارد به ۲ هزار میلیارد تومان برسد و اگر کمتر شود قطعا توضیح می‌دهیم.

هاشمی در مورد بازدید از اردوهای تیم‌های اعزام به بازی‌های آسیایی گفت: در رشته‌ها معمولا در ۶ ماه آخر نزدیک به اعزام‌ تحرکات بیشتر می‌شود. این‌که چرا در سال‌های گذشته این بازدیدها نشده نمی‌توان پاسخ داد ولی برای سال آینده می‌توان این مسئله را مدنظر داشت.

دبیرکل کمیته در خصوص مشکلات پیست استاندارد گفت: در ایران امکان احداث دو سه پیست استاندارد وجود دارد و اشکال ما به گذشتگان برمی‌گردد. احتمالا موضوع را جدی نگرفتیم. البته برای انجام این کار از طرف کمیته نمی‌توانم قول دهم چون وظیفه ما نیست. کسی که رییس شده تمام ابزار را در اختیار دارد و ما نیز کمک می‌کنیم.

وی در خصوص تاخیر در پرداخت پاداش‌ها و کاهش مالیات از پاداش بازی‌ها گفت: انتظار داریم با حضور کیومرث هاشمی در وزارت ورزش، دولت و این وزارتخانه، موضوع پاداش‌ها را حل کنند. حتی دوست داشتیم پاداش‌های معوقه قبل از اعزام‌ پرداخت شود اما دست ما نیست. ما پاداش ۵ هزار دلاری بازی‌های آسیایی را به ۱۵ هزار دلار رساندیم و کلیات آن را خودمان پرداخت می‌کنیم. در تبدیل پاداش دلاری به ریالی برای پرداخت به قهرمانان، اگر به‌عنوان مثال نرخ دلار ۴۹ هزار تومان باشد به همان اندازه به‌صورت ریالی بدون احتساب مالیات آن را پرداخت می‌کنیم.


چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 51 : 14

کد خبر :

بازدید : 67
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها