چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

سه شنبه 10 مرداد 1402 ، 3 : 10

کد خبر :

وزیر امور خارجه پاکستان:

دولت دانمارک از اقدامات اسلام‌هراسانه جلوگیری کند

وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای دانمارکی خود با ابراز نگرانی عمیق از تکرار توهین و بی حرمتی به مقدسات مسلمانان در شهرهای اروپایی از دانمارک خواست تا جلوی اقدامات اسلام‌هراسانه در این کشور را بگیرد.

به گزارش روز سه‌شنبه سبحان از روابط عمومی وزارت امورخارجه پاکستان، "بلاول بوتو زرداری " و «لارس لوکه راسموسن» وزیران خارجه پاکستان و دانمارک همزمان با هجدهمین نشست (مجازی) اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره بررسی تکرار اقدامات موهن علیه قرآن کریم، تلفنی گفت‌وگو کردند.

زرداری در بیانیه‌ای در این زمینه گفت: در گفت وگو با راسموسن نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید توهین به قرآن کریم در این کشور و سایر شهرهای اروپایی و صدمه زدن به احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان اعلام کردیم.

وی افزود: لزوم توقف فوری اقدامات اسلام‌هراسانه اجتناب ناپذیر است و می بایست رواداری و ارتقای همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان ترویج پیدا کند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین طی سخنرانی در نشست مجازی وزرای سازمان همکاری اسلامی، اقدامات اسلام هراسانه و نفرت انگیز هتک حرمت به قرآن کریم را بشدت محکوم و تاکید کرد که این اعمال و صدور مجوز برای ارتکاب آن هرگز به منزله آزادی بیان نیست.

زرداری بر تعهد پاکستان به همکاری نزدیک با اعضای سازمان همکاری اسلامی برای پرداختن به نگرانی‌های ناشی از اقدامات عمدی آتش زدن و هتک حرمت قرآن کریم تاکید کرد.

وی از تصویب قطعنامه های اخیر در شورای حقوق بشر سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل که از گفت‌وگوی بین ادیان و دوری از نفرت پراکنی حمایت کرد و خواستار ترویج هماهنگی میان ادیان و همزیستی مسالمت آمیز شد.

وزیر امور خارجه پاکستان پیشنهاد این کشور را برای تدوین یک برنامه اقدام از جمله شامل انتصاب نماینده ویژه سازمان ملل برای مبارزه با اسلام‌هراسی و ایجاد مکانیسم‌های قضایی برای پاسخگو کردن عاملان اقدامات موهن را ارائه کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در اعتراض به تکرار بی حرمتی به قرآن کریم در کپنهاگ، کاردار دانمارک در اسلام‌آباد را احضار کرد.


سه شنبه 10 مرداد 1402 ، 3 : 10

کد خبر :

بازدید : 70
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها