چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 23 : 15

کد خبر :

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد:

ایجاد بیش از ۴۶۰۰ شغل مستقیم در حوزه گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از ایجاد بیش از ۴۶۰۰ شغل مستقیم در حوزه گردشگری طی دو سال گذشته در استان خبر داد.

سید مؤید محسن نژاد گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با صدور ۱۱۵ پروانه جدید تأسیسات و مؤسسات گردشگری ۱۵۸۹ تخت به تخت‌های اقامتی افزوده‌ شده و ظرفیت اقامتی استان به بیش۲۳ هزار و ۷۴۲ تخت رسیده که بر همین اساس شاهد ایجاد ۴۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم در صنعت گردشگری استان هستیم.

به گزارش سبحان به نقل از میراث فرهنگی فارس، او ادامه داد: یکی از برنامه‌های توسعه گردشگری استان، توزیع مکانی و افزایش مدت ماندگاری مسافر بوده که براساس آن، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی به‌ویژه در مناطق کمتر شناخته‌ شده استان افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به‌ضرورت معرفی هر چه بیش‌تر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان به‌ویژه در بازارهای هدف گردشگری، میزبان گروه‌های مختلفی از آژانس‌های مطرح، تور اپراتورها، مستندسازان، شبکه‌های تلویزیونی و اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان از کشورهایی مانند چین، روسیه، پاکستان، عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده‌ایم.

محسن نژاد با بیان اینکه، این گروه‌ها در قالب تورهای آشناسازی با حمایت معاونت گردشگری کشور وارد استان فارس شدند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حضور این گروه‌ها تأثیر بسزایی نیز در معرفی ظرفیت‌های استان و افزایش ورود گردشگر از این کشورها به استان فارس داشته است.


دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 23 : 15

کد خبر :

بازدید : 68
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها