پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403    2024/5/9

دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 22 : 15

کد خبر :

افزایش ۱۱ برابری منابع کتابخانه‌ای در دسترس مردم فارس در سایه انقلاب اسلامی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با هدف تبیین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی برای این استان، گفت: منابع کتابخانه‌ای عمومی در دسترس مردم امروز نسبت به سال ۵۷ یازده برابر رشد داشته است.

به گزارش سبحان محمد حسین فیروزی روز دوشنبه در تبیین دستاوردهای کتابخانه های عمومی فارس در دوران انقلاب اسلامی افزود: بر اساس داده پژوهی انجام شده و مقایسه آمارها از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲، تعداد کتابخانه های عمومی فارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ۳۱ به ۲۵۵ باب رسیده و رشد هشت برابری داشته است.

وی بیان کرد: بر این اساس زیربنای کتابخانه‌های عمومی فارس از هفت هزار و ۲۹۵ مترمربع به بیش از ۸۰ هزار متر مربع رسیده که افزایش ۱۱ برابری را نشان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ادامه داد: بر اساس بررسی انجام شده شاخص منابع این کتابخانه‌ها نیز با بیش از ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار نسخه کتاب نسبت به سال ۱۳۵۷، یازده برابر شده است.

افزایش ۱۱ برابری منابع کتابخانه‌ای در دسترس مردم فارس در سایه انقلاب اسلامی

فیروزی عنوان کرد: براساس اطلاعات این داده پژوهی شاخص امانت کتاب در این مدت پنج برابر و شاخص عضویت نیز هفت برابر شده است و کتابخانه های عمومی فارس در شاخص نیروی انسانی رشد هفت برابری و در حوزه تعداد خدمات رشد۵/۴ برابری را تجربه کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۱۶ سالن مطالعاتی مجوزدار و ۵۳ باب کتابخانه روستایی و سیار در استان فارس فعال است، این در حالی است که این خدمات پیش از دوران انقلاب وجود نداشت.

وی گفت: داده پژوهی توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی فارس با ارائه آمار پیشرفت شاخص های کتابخانه ای از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲ با هدف تبیین دستاوردهای کتابخانه های عمومی استان فارس در دوران انقلاب اسلامی تهیه و اینفوگرافی آن نیز منتشر شد.

پوستر اینفوگرافی توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی فارس در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های با حضور استاندار فارس رونمایی شد و محمدهادی ایمانیه در این‌باره گفت: این کار باید الگوی تمام دستگاه ها باشد تا پیشرفت و توسعه حوزه کاری خود را در قالب چنین طرح هایی برای آگاهی عمومی منتشر کنند.


دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 22 : 15

کد خبر :

بازدید : 119
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فرهنگی

پربازدیدترین ها