چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 50 : 14

کد خبر :

لیگ‌ ایران و عربستان مثل شب و روز هستند

یک مربی فوتبال می‌گوید دو لیگ ایران و عربستان مثل شب و روز هستند و قیاس آن‌ها مع الفارق است.

به گزارش سبحان ، قرعه‌کشی مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و برنده (هنگ‌کنگ/ بوتان) هم گروه شد.

همچنین قرعه کشی مسابقات فوتبال بازی های آسیایی هانگژو نیز برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران حریفان خود را شناخت. بر این اساس ایران در گروه B مقابل تیم‌های مغولستان، عربستان و ویتنام قرار خواهد گرفت.

محسن بیاتی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی اظهار کرد: گروه ما سخت نیست. درست است بعضی حریفان ما در حال پیشرفت هستند اما تیم‌های نیستند که ما را اذیت کنند. اگر بخواهیم از این تیم‌ها بترسیم، همان بهتر که از گروهمان صعود نکنیم. مهم فراهم کردن امکانات و شرایط خوب برای تیم‌های ملی است. اگر نخواهیم سطح‌مان را بالاتر ببریم و به فوتبال اروپا نزدیک شویم، باید از فکر این تیم‌های آسیایی عبور کنیم.

او درباره وضعیت تیم ملی گفت: تیم ملی برای شناخت و هماهنگی بیشتر در مسابقات ازبکستان شرکت کرد. سرمربی تیم ملی با بازیکنان، نحوه بازی کردن و وضعیت تیم آشنا شد و برگزاری این مسابقات مناسب و به موقع بود. همیشه بازیکنان هم باید آمادگی داشته باشند تا به تیم ملی ملحق شوند. اگر می‌خواهیم نشان دهیم که تیم اول آسیا هستیم، نباید حریفان آسیایی را سخت ببینیم.

لیگ‌های ایران و عربستان با یکدیگر قابل مقایسه هستند؟

این مربی فوتبال در رابطه با فاصله لیگ ایران و عربستان گفت: قیاس این دو لیگ قیاس مع الفارق است. مقایسه لیگ‌های ایران و عربستان مثل شب و روز است. ما فقط باید یاد بگیریم که به چه نحوی ریتم تیم‌هایمان را درست کنیم. نباید دولت اینقدر برای تیم‌های کشور هزینه کند و این بحث مفصل است. باید خود تیم‌ها به این نتیجه برسند که خودشان درآمدزایی کنند و مثل باشگاه‌های بزرگ دنیا عمل کنند. می‌گوییم عربستان نفت دارد اما انگلیس و ژاپن که نفت ندارند. باشگاه‌ها باید خصوصی شوند و درآمدزایی کنند. 

او درباره قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی در لیگ برتر گفت: کاری کردند که باشگاه‌ها به دنبال راهکارهای کلک زدن بروند. چرا باید سقف بگذاریم؟ باید اجازه دهیم همه کار کنند و اجرای بعضی از قوانین باعث خراب شدن قوانین دیگر است. قرار نیست اجرای هر قانونی درست باشد. ما باید به دنبال موضوع‌های اصلی تر این‌ها برویم.

 آرزوی صعود به المپیک تبدیل به رویا شده است

بیاتی نیا درباره وضعیت تیم ملی امید بیان کرد: مربیان اجازه نمی‌دهند بازیکنان خوبشان به اردوی تیم ملی امید بروند. هیچکدام از کشورها اینقدر دردسر ندارند. آن‌ها چگونه با باشگاه‌هایشان همکاری می‌کنند؟ این معضل باید یک جایی حل شود. بازیکنان اصلی ما در تیم‌های شاخص بازی می‌کنند و اگر به تیم ملی نرسند، نمی‌توانیم موفق شویم.

او در پایان اضافه کرد: این‌که به رضا عنایتی کمک نکنیم، مثل همه اتفاقات گذشته در تیم ملی امید می‌شود. باید اصل این موضوع حل شود و اگر می‌خواهیم شرابط بهتر شود، باید با عنایتی همکاری کنیم. ما بازیکنان تیم ملی امید را باید برای آینده بسازیم اما وقتی نمی‌توانیم این‌ها را درست کنیم، چه آینده‌ای می‌توانیم داشته باشیم. ۴۵ سال در آرزوی صعود هستیم و حالا این آرزو به رویا تبدیل شده است.


دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 50 : 14

کد خبر :

بازدید : 134
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها