چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 35 : 13

کد خبر :

وزیر خارجه بلغارستان :

صوفیه به عضویت مرکز مقابله با تهدیدهای ترکیبی درمی‌آید

ماریا گابریل، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلغارستان گفت کشورش از 21 شهریور، رسما به عضویت مرکز اروپایی مقابله با تهدیدهای ترکیبی (هیبرید) درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری سبحان به نقل از خبرگزاری  بتا، وزیر خارجه بلغارستان برای مقابله با تهدیدهای ترکیبی در بلغارستان، خواستار هماهنگی در سطح ملی شد و گفت یکی از کارکردهای مرکز یادشده، مقابله موثر با دروغ‌رسانی و شایعه‌سازی خواهد بود.
وزیر امور خارجه بلغارستان، انتشار عکس و اطلاعات چند شهروند بلغار به عنوان «دشمنان اوکراین» را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد: ما این موضوع را از طریق سفارت بلغارستان در کیف، به اطلاع مقام‌های اوکراینی هم رسانده‌ایم.
یک وبگاه معروف اوکراینی، به‌تازگی تصویر معاون رئیس پارلمان و یک عضو پارلمان بلغارستان را در فهرست دشمنان اوکراین منتشر کرد و باعث تنش در روابط دو طرف شد. کیف گفته است این وبگاه، به دولت اوکراین وابسته نیست.
معاون نخست‌وزیر بلغارستان موضع کشورش در ارتباط با عضویت مقدونیه شمالی در اتحادیه اروپا را نیز مثبت دانست و گفت صوفیه هیچ پیش‌شرطی برای عضویت این کشور در اتحادیه تعیین نخواهد کرد.
مقدونیه شمالی، مولداوی، مونته نگرو، صربستان، بوسنی و هرزگوین و چند کشور دیگر، نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا هستند.
وزیر خارجه بلغارستان تاکید کرد مقدونیه شمالی به پیمان حسن همجواری که میان دو طرف امضا شده، پایبند است و برای صوفیه اهمیت دارد که اجرای تعهدات صورت گرفته در سطح اتحادیه اروپا را در عمل مشاهده کند.
ماریا گابریل درباره چشم‌انداز عضویت بلغارستان در منطقه شنگن نیز گفت: صوفیه از هیچ تلاشی برای تکمیل فرآیند عضویت، فروگذار نخواهد کرد.
وی افزود: اعضای شنگن باید درک کنند که با پذیرش بلغارستان، امنیت مرزهای بیرونی خود را افزایش خواهند داد و اگر صوفیه به عضویت شنگن در نیاید، ریسک‌های موجود، بیشتر خواهد شد.
کشورهای عضو منطقه شنگن در اروپا، تشریفات عبور از مرزهای یکدیگر را با هدف آسان‌سازی آمد و شد و ترابری، کاهش داده‌اند.


دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 35 : 13

کد خبر :

بازدید : 132
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها