چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 18 : 13

کد خبر :

در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی؛

وزیران کشور ایران و عراق میزان آمادگی و زیرساخت‌های مرز خسروی و المنذریه را بررسی کردند

وزیران کشور ایران و عراق در جلسه ای که در استان دیالی عراق برگزار شد، میزان آمادگی و زیرساخت‌های گذرگاه زمینی المنذریه هم مرز با استان کرمانشاه را برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی بررسی کردند.

به گزارش امروز (دوشنبه) سبحان ، «احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران امروز از طریق مرز خسروی وارد استان دیالی عراق شد و در جلسه ای که در گذرگاه مرزی المنذریه این استان برگزار گردید با «عبدالأمیر الشَمری» همتای عراقی خود درباره میزان آمادگی و زیرساخت های این گذرگاه گفت وگو کرد.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق و «احمد وحیدی» همتای ایرانی وی در گذرگاه مرزی المنذریه در خانقین در استان دیالی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار سفیر ایران در بغداد، استاندار کرمانشاه، فرمانده نیروهای مرزبانی و تعدادی از مقامات امنیتی دو طرف حضور داشتند.

بیانیه وزارت کشور عراق می افزاید، دو طرف در خصوص تامین امنیت مرزهای ایران و عراق و آمادگی مستمر برای باز کردن این گذرگاه به روی زائران ایرانی اربعین امام حسین (ع) گفتگو کردند.

پیشتر «مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی پس از سومین نشست مشترک ستاد اربعین زائران ایران (مستقر در تهران و عراق) که سه شنبه هفته گذشته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا گفته بود: هفته آینده نیز وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق به اتفاق از مرزهای دو کشور که تردد زائران اربعین در آنها انجام خواهد شد، بازدید و میزان پیشرفت توافق نامه های طرفین در این زمینه را بصورت میدانی بررسی می کنند تا چنانچه کمبودها و عقب ماندگی هایی وجود داشته باشد، به سرعت بر طرف شود.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین و در مقابل آن مرز منذریه در عراق در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که در مسیر اصلی، با گذر از جاده بغداد (پایتخت عراق) و سپس استان الانبار به مرز البوکمال در سوریه رسیده و در نهایت به بنادر طرطوس و لاذقیه در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ کیلومتر و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت نسبتا کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.


دوشنبه 09 مرداد 1402 ، 18 : 13

کد خبر :

بازدید : 129
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها