چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 08 مرداد 1402 ، 9 : 14

کد خبر :

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس:

اعتبارات عمرانی امسال فارس ۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: اعتبارات عمرانی این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار سبحان ، احمد علی افکاری، روز یکشنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: جمع اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته ۴۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بوده که این عدد در سال جاری به ۶۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی نیز از ۴۱ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ با ۳۲ درصد رشد به ۵۵ هزار و ۸۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رسید.

او اظهار کرد: تمام تلاش ما این بود که طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تمام مطالبات وپاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه های اجرایی پرداخت شود که این اتفاق در سال ۱۴۰۰ روی داد اما مطالبات سال ۱۴۰۱ کارکنان دستگاه های اجرایی همچنان پرداخت نشده است.

وی، با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد اعتبارات استان در سال ۱۴۰۲ صرف پرداخت حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی می شود افزود: مجموع اعتبارات هزینه‌ای در سال ۱۴۰۱ ۱۸ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ درصد هم تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: جمع کل اعتبارات استانی و ملی عمرانی ابلاغ شده به استان ۷۹ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال بود که افزون بر ۷۰ درصد یعنی ۵۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

افکاری افزود: در سال ۱۴۰۲ جمع اعتبارات عمرانی استانی ۴۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بوده که این عدد در سال جاری به ۶۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات پروژه های ملی استان از ۴۱ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال با ۳۲ درصد رشد به ۵۵ هزار و ۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

به تعهدات خود در خصوص سفر استانی رئیس جمهور عمل کرده‌ایم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با بیان اینکه در بحث مصوبات سفر استانی رئیس جمهور هم سازمان برنامه و بودجه کشور و هم وزارتخانه ها تعهداتی نسبت به تامین اعتبار مصوبات داشته اند گفت: در این زمینه سازمان برنامه و بودجه به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

افکاری افزود: آنچه که ما در سازمان در خصوص سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به فارس تعهد داشته ایم ۳۸ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال بود که مربوط به تعهد سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ سازمان بوده است.
وی اظهار کرد: اما در عمل آنچه که تخصیص یافته است بیش از تعهد سازمان بوده است و بر این اساس درصد تخصیص تا پایان سال گذشته ۱۳۶ درصد و درصد تخصیص نسبت به کل تعهد سازمان ۱۰۶ درصد بوده است.

لزوم پرهیز از افزایش سطح کمی زیر کشت بخش کشاورزی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با اشاره به اینکه این استان وضعیت مناسبی از جهت منابع آب برای بخش های مختلف به ویژه کشاورزی ندارد گفت: به همین دلیل ضرورت دارد که از افزایش سطح کمی زیر کشت بخش کشاورزی پرهیز شود.

افکاری افزود: استان تحلیلی در خصوص وضعیت کشاورزی و صنعت معدن استان دارد که ما برنامه های چهارساله و یک ساله ۱۴۰۲ را بر اساس این برنامه تدوین کرده ایم و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه نیز رسانده ایم.

وی، سهم فارس از ارزش افزوده بخش کشاورزی را ۱۴ درصد برشمرد و ادامه داد: این استان با تولید ۷/۶ دهم درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کل کشور در رتبه دوم قرار دارد.
او اظهار کرد: این استان برای تولید محصولات کشاورزی کشور تقریبا ۸/۸ دهم درصد کل آب کشور را مصرف می‌کند و بنابراین در استان وضعیت مناسبی از جهت آب برای بخش های مختلف به ویژه کشاورزی نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: بر اساس اطلاعات، مجموعه تغذیه آبخوان‌های آبرفتی استان اعم از بارش، نفوذ مستقیم آب سطحی و نفود پساب هفت هزار و ۷۴۴ میلیون متر مکعب در سال است در صورتی که تخلیه آبخوان ها شامل مصرف و تبخیر از آب زیر زمینی برابر با هشت هزار و ۵۱۱ میلیون متر مکعب است که نشان دهند کسری ۷۶۷ میلیون متر مکعب از آبخوان های استان است که همه اینها نشان می دهد که ما در بخش کشاورزی نباید به سمت افزایش کمی سطح زیر کشت برویم.


يكشنبه 08 مرداد 1402 ، 9 : 14

کد خبر :

بازدید : 155
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها