چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 08 مرداد 1402 ، 1 : 12

کد خبر :

معاون شهردار تهران خبر داد :

فعالیت ستاد اربعین شهرداری تهران در مرزها و کشور عراق

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران اعلام کرد که ستاد اربعین شهرداری تهران در قالب قرارگاه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش سبحان ، محمد امین توکلی زاده صبح امروز در حاشیه نشست ستاد اربعین شهرداری تهران بیان کرد: کمیته‌های ستاد اربعین تعیین تکلیف شده و مسئولین این کمیته‌ها مشخص شده‌اند به گونه‌ای که تقسیم کار بین شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌ها برای پوشش مرزها، ارائه خدمات در برخی از شهرهای عراق و پوشش مراسم جاماندگان اربعین تقسیم بندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی، آئین بدرقه خدام الحسین انجام خواهد شد، گفت: در حوزه حمل و نقل با همکاری سایر کلانشهرها کمیته‌ای شکل گرفته و با کمک مسئولین عراقی مسیرهای پرحادثه که از سال گذشته شناسایی شده‌اند خط کشی و ایمن سازی می‌شوند تا حرکت اتوبوس‌ها و خودروها بدون خطر انجام شود و این رفع عیوب با همکاری مسئولین عراقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز کار خود را از مجاور حرم قبله تهران آغاز کردیم، ادامه داد: امسال برابر تدابیر شهردار تهران در قالب قرارگاه فعال بوده و قرارگاه‌هایی در مناطق مرزی در مرزهای شلمچه، چذابه و ... و همچنین در داخل شهرهای عراق همچون سامرا، کوفه و در مسیر پیاده روی اربعین تشکیل شده است.

وی بیان کرد: عمده فعالیت‌های شهرداری تهران در گذشته متمرکز بر مسائل خدمات شهری بوده است، اما امسال شهرداری علاوه بر تقویت حوزه خدمات شهری به مسائل فرهنگی، حمل و نقل، ایمنی و ... نیز توجه ویژه‌ای دارند.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی کمپین‌های مختلف از سوی معاندان مبنی بر اینکه مردم لباس سیاه نپوشند، گفت: مردم جواب این کمپین‌ها را دادند و دیدیم که در دهه اول محرم همه ایران به حسینیه اعظم تبدیل شد و خباثت، حماقت و توهین به قرآن به موضوع و محوریت قرآن در همه مجالس تبدیل شد.

وی با بیان اینکه توجه به سبک زندگی حسینی حتما موثر خواهد بود، تصریح کرد: دقت داشته باشید که شهرداری تهران در کنار دولت و مردم عراق به ارائه خدمات می‌پردازد و در سفر اخیر شهردار تهران به عراق که شهردار با سفیر ایران و مسئولان عراقی دیدار داشت تاکید کرد که طبق وظایف و تقسیم کاری که ستاد اربعین ایران و عراق مشخص می‌کنند کمیته‌ها شکل خواهد گرفت.


يكشنبه 08 مرداد 1402 ، 1 : 12

کد خبر :

بازدید : 123
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار اجتماعی

پربازدیدترین ها