چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 08 مرداد 1402 ، 4 : 11

کد خبر :

نشست گروههای فلسطینی در سایه تحریم ۳ گروه مبارز

نشست دبیران کل گروههای فلسطینی امروز یکشنبه درحالی در شهر قاهره پایتخت مصر برگزار می شود که سه گروه مبارز فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی این نشست را به خاطر آزاد نشدن مبارزان این جنبش از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم کرده و حمایت جبهه خلق از موضع این جنبش باعث درگیری لفظی با جنبش فتح شده است.

به گزارش روز یکشنبه سبحان، به نقل از سایت عربی ۲۱ ، منابع آگاه گفتند که در نشست امروز در قاهره دبیران کل و رهبران گروه های فلسطینی به استثنای جنبش جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل و جنبش صاعقه حضور خواهند داشت.

به گفته این منابع، دیدارهای دو جانبه و چند جانبه بین گروه های فلسطینی از جمعه شب آغاز شده و تا صبح امروز یکشنبه ادامه می یابد و سپس همه آنها در نشست فراگیر امروز شرکت می کنند.

این منابع گفتند که جبهه خلق برای آزادی فلسطین در دیدار دو جانبه با جنبش فتح در قاهره بر لزوم پاسخ به خواست جنبش جهاد اسلامی و آزادی زندانیان سیاسی و توقف همه اقدامات غیرقانونی دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه اعضای گروههای فلسطینی و مقاومت فلسطین تاکید کرد.

به گفته این منابع، هیات شرکت کننده فتح به ریاست «محمود العالول» رئیس این هیات در این دیدار پیشنهاد تشکیل کمیته های کاری مرکزی و مشترک برای حل و فصل همه مسائل را داد اما «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که همه اینها در گروی رفتار عملی تشکیلات خودگردان و حقوق این جبهه است.

«لوی القریوتی» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل نیز تاکید کرد که این جبهه برای موفقیت نشست قاهره خواستار آزادی زندانیان سیاسی و مبارزانی شد که در زندان های تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری زندانی شده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه تشکیلات خودگردان با این امر مخالفت کرد، جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل نیز تصمیم به عدم شرکت در نشست قاهره گرفت.

تشکیلات خودگردان همچنان به جنایت‌های خود در بازداشت رهبران و اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

برخی از مبارزان فلسطینی مانند مراد ولید ملاشیه(۳۴ساله) و محمد ولید براهمه (۳۷ساله) از جنین علیرغم صدور حکم دادگاه مبنی بر آزادی فوری آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برند.


يكشنبه 08 مرداد 1402 ، 4 : 11

کد خبر :

بازدید : 122
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها