چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

شنبه 07 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

خبر خوش برای شالیکاران؛

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از خرید برنج مازاد تولیدی ارقام «ندا» و «شیرودی» شالیکاران گلستانی خبر داد.

به گزارش سبحان محمد برزعلی ظهر امروز با اشاره به وضعیت کشت شالی در استان گلستان اظهار کرد: ارقام کیفی طارم سنگی، طارم هاشمی و دمسیاه و ارقام پر محصول ندا، شیرودی و فجر در استان کشت می‌شود.

وی از خریداری تولیدات مازاد شالیکاران استان گلستان توسط دولت خبر داد و افزود: ارقام مازاد برنج از نوع ندا و شیرودی در استان گلستان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه برنج در سبد کالاهای اساسی مردم بوده و درخواست ما این است که شالیکاران مازاد تولیدات‌شان را به مرکز خدمات جهادکشاورزی تحویل دهند، افزود: بر این اساس کشاورزان شالیکار استان می‌توانند برنج پرمحصول مانده از سال گذشته خود را که از نوع «ندا» و «شیرودی» است به مراکز اعلام شده از سوی اداره غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تحویل دهند.

برزعلی با تاکید بر اینکه شالیکاران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز خدمات کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: از بابت خرید و پرداخت وجه برنج مذکور نیز هیچ نگرانی وجود ندارد و قطعا انجام وظیفه از سوی دولت صورت خواهد گرفت.

به گزارش سبحان در شرایطی که در آستانه برداشت شالی در استان قرار داریم، مقدار زیادی از محصول برنج سال گذشته شالیکاران به فروش نرفته و محصولات بعضی از کشاورزان در منازل و مقدار زیادی در کارخانه‌ها قرار دارد، انتظار می‌رود مسئولان با تمهیدات لازم نظیر جلوگیری از واردات برنج بی‌کفیت خارجی کشاورزان را حمایت کنند تا شاهد انباشت برنج در بازار نباشیم.


شنبه 07 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید : 61
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها