چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 18 : 15

کد خبر :

ثبت‌نام کلاس دهمی‌های فارس بسته به نتیجه نهایی هدایت تحصیلی

ثبت نام دانش‌آموزان در پایه دهم بسته به صادر شدن فرم هدایت تحصیلی آنها است؛ دانش‌آموزانی که پایه نهم را به پایان رسانده‌اند هنوز برای دریافت این فرم منتظرند تا برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل خود در مقطع جدید تصمیم‌گیری و نام نویسی کنند.

به گزارش خبرنگار سبحان ، ۶۸ هزار دانش‌آموز نهمی فارس که پایه پیشین را با موفقیت در امتحانات آخر سال سپری کرده‌اند اکنون چشم به راه صدور فرم هدایت تحصیلی هستند تا بر اساس اولویت‌های مشخص شده در این فرم که برآمده از عملکرد دانش‌آموز در آزمون‌های سنجش توانایی و رغبت، نمرات تحصیلی و چند مولفه دیگر است، برای ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های نظری یا فنی و کاردانش ثبت‌نام کنند.

اکنون یک نسخه از این فرم بر روی سامانه آموزش و پرورش( سامانه my medu )، قرار گرفته و این خبر، دانش آموزان را برای ثبت نام پایه دهم به تکاپو وا داشته است.

فرم هدایت تحصیلی کنونی وجاهت قانونی ندارد

به گفته طبیه رحیمی رییس اداره مشاره آموزش و پرورش فارس این نسخه آزمایشی و غیرقابل استناد است و با استناد به مصوبه امروز کمیته هدایت تحصیلی استان، ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم، همزمان با صدور فرم "نهایی" هدایت تحصیلی امکانپذیر است و فرم هدایت تحصیلی کنونی وجاهت قانونی ندارد.

او تاکید کرد: مدیران متوسطه دوره اول از مهر کردن فرم هدایت تحصیلی نسخه آزمایشی خودداری کنند و منظر صدور نسخه نهایی بمانند.

رحیمی دلیل تاخیر در صدور فرم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را تکمیل نبودن اطلاعات دانش‌آموزان و ثبت نشدن برخی نمرات از سوی دبیران عنوان کرد و ادامه داد: نمرات حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه نهمی فارس هنوز تکمیل و ثبت نشده و این شمار در سطح کشور به بیش از ۷۰ هزار نفر می‌رسد.

رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه به صورت غیر رسمی پیش بینی شده نسخه نهایی این فرم در هفته آینده صادر شود، گفت: زمان صدور فرم "نهایی" هدایت تحصیلی، و ثبت نام در پایه دهم متعاقبا اعلام می شود.

براساس آمارهای سال گذشته تحصیلی، ۳۷.۵ درصد از دانش‌آموزان پایه دهم یکی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را برای ادامه تحصیل برگزیدند و ۶۲.۵ درصد دیگر نیز در یکی از رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، معارف و علوم تجربی مشغول به تحصیل شده‌اند.


يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 18 : 15

کد خبر :

بازدید : 230
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها