چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 14 : 15

کد خبر :

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی:

مراکز انتقال خون آذربایجان غربی آماده پذیرش خیرین است

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در آذربایجان غربی آماده پذیرش اهدا کنندگان خون بویژه عزاداران حسینی در ماه محرم هستند.

به گزارش سبحان ، دکتر مجتبی قهرمان رضاییه روز یکشنبه با اشاره بر افزایش اهدا خون در ایام محرم اظهار کرد: با افزایش تقاضا برای اهدای خون در این ایام، پایگاه‌های انتقال خون نیز با تمام توان و در همه ساعات آماده پذیرش مراجعین هستند.

وی با بیان اینکه پویش نذر اهدای خون همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز شروع شده است، افزود: این پویش از ابتدای ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

قهرمان رضاییه با تاکید بر آماده باش بودن پایگاه‌های انتقال خون ادامه داد: شهروندان در صورت امکان اصراری به اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نداشته باشند چرا که در طول ماه‌های محرم و صفر در قالب نذر خون، اقدام به این کار ارزشمند کنند تا بتوانیم به راحتی به تمام آحاد مردم ارائه خدمات دهیم.

وی اضافه کرد: با اهدا خون مستمر مردم خَیر استان هیچ وقت شاهد کمبود یا نبود خون نمی‌شویم که خوشبختانه در حال حاضر نیز در وضعیت مناسبی قرار داریم.

به گزارش سبحان ، هر فرد مذکر می‌تواند به طور میانگین چهار با در سال خون اهدا کنند و خانم‌ها نیز می‌توانند سه بار در سال خون اهدا کنند.


يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 14 : 15

کد خبر :

بازدید : 256
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها