چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 30 : 14

کد خبر :

برپایی بزرگترین خیمه عاشورایی در تهران

همزمان با ایام سوگواری محرم و شهادت سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی در میدان هفتم تیر همچنین بزرگترین المان نوری عاشورایی در مجموعه گردشگری شهدای خلیج فارس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سبحان ، مدیر عامل سازمان زیباسازی در مراسم افتتاحیه خیمه هنرهای عاشورایی گفت: این خیمه بزرگ در طول ماه محرم و صفر میزبان مردم تهران است و تلاش می‌شود با برگزاری برنامه‌های متنوع مانند اجرای سرود، تعزیه، پرده‌خوانی، شعرخوانی و مجلس روضه پذیرای شهروندان باشیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امسال نیز مانند سال گذشته شاهد برگزاری رویدادی هستیم که به خلق آثار ارزشمند هنر عاشورایی و گرامیداشت ایام سوگواری محرم می‌پردازد.

مهدی چمران تصریح کرد: این خیمه مزین به نام سالار شهیدان در ایجاد فضای معنوی در شهر تهران موثر است و نکته حائز اهمیت در این خیمه، حضور و مشارکت مردم و هنرمندان است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر برپایی خیمه عاشورایی را یکی از بهترین فعالیت‌های سازمان زیباسازی دانست و یادآور شد: این خیمه در میدان پر تردد هفتم تیر باعث می‌شود تا شهروندان که ممکن است حتی در مشغله‌های روزانه فرصت حضور در مجالس روضه را نداشته باشند، در معرض نور هیئت قرار گیرند و از این فضای معنوی بهره‌مند شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری گفت: هنرهای عاشورایی ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی دارد و فعالیت‌هایی که زیر این خیمه بزرگ عاشورایی تولید و به نمایش گذاشته می‌شود، از سری اقدامات موثر سازمان زیباسازی است.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران پس از بازدید از خیمه‌ عاشورایی تاکید کرد: این خیمه در شهر یک نماد عاشورایی است و حتما با برپایی مجالس روضه، تعزیه و سایر برنامه‌های فرهنگی در طول ماه محرم و صفر می‌تواند به یک قطب فرهنگی-مذهبی تبدیل شود.

رونمایی از بزرگترین نماد نوری عاشورایی در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس

مدیرعامل مجموعه فرهنگی و گردشگری شهدای خلیج فارس ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به بزرگداشت مناسبت‌های معنوی ماه محرم و اشاعه فرهنگ ناب حسینی گفت: علاوه بر اجرای عملیات فضاسازی معنوی و سیاه‌پوش کردن سیمای مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، در آستانه فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بزرگترین نماد نوری عاشورایی رونمایی شد.

محسن صالحی ادامه داد: با هدف هویت‌بخشی به سیمای شهری و فضاآرایی متناسب با ایام محرم به همت سازمان زیباسازی شهرداری و با مشارکت شرکت نوسازی و عمران چیتگر، نماد نوری بین‌الحرمین در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در جوار مقبره‌الشهدای دریاچه بنا شد که بزرگترین نماد نوری عاشورایی در شهر تهران به حساب می‌آید.


يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 30 : 14

کد خبر :

بازدید : 72
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار اجتماعی

پربازدیدترین ها