چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 38 : 13

کد خبر :

مشاور رئیس جمهور در اقلیت‌های دینی:

همه ادیان توهین به مقدسات را به صراحت محکوم کنند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه کتب و پیامبران آسمانی را یکی می‌دانیم، گفت: علمای همه ادیان باید توهین و اهانت به قرآن را توهین و اهانت به کتب آسمانی دیگر بدانند و آن را محکوم کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت سبحان ، «عبدالسلام کریمی» در همایش ایمان و اصلاح جامعه از دیدگاه ادیان توحیدی که با حضور اسقف اعظم سرکیسیان و نمایندگان ادیان مختلف کشور، نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی و شخصیت های فرهنگی برگزار شد، با تاکید بر وحدت همه ادیان و یکی بودن آموزه‌های دینی اظهار داشت: هدف همه ادیان و غایت نهایی آموزه‌های دینی پیامبران نه اثبات خداوند بلکه نشان دادن راه و روش شناخت خدا و مسیر حق تعالی است و تجلی نور خدا در دل مومنان که همان ایمان است که پیروان ادیان به آن معتقدند.

وی با اشاره به اینکه رسالت پیامبران یکی‌ است و زبان آنها فرق دارد، خاطرنشان کرد: تمامی پیغمبران برای هدایت و تجسم نور الهی در دل انسان ها نازل شده‌اند و منبع همه آنها یکی‌ است بنابراین تفاوتی در ماهیت ندارند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: هدف ما طرد ادیان دیگر نیست و طبق آموزه‌های قرآن، ما اعتقاد به تعالی یعنی دعوت به همگرایی و اتحاد برای تشکیل جامعه دینی بر اساس آموزه‌های الهی داریم بنابراین مشکل ما از روش نیست بلکه مشکل کم شدن نور ایمان در دل مومنان است چرا که هرچه نور بیشتر باشد ایمان قوی‌تر می شود و ایمان قوی عمل و التزام به آموزه‌های دینی را دوچندان می‌کند.

عبدالسلام کریمی در ادامه ایمان و عمل صالحی را از ویژگی های مومن واقعی برشمرد و عنوان کرد: ایمان ثمره نور خدا در دل است و عمل صالح نتیجه ایمان قوی است بنابراین ایمان واقعی باید اثر داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: عرفان‌های نوظهور و مکاتبی که می‌گویند فقط تصدیق کافیست، اشتباه می کنند چرا که ایمان و عمل صالح با هم ویژگی یک مومن واقعی است و بارها این دو واژه در قرآن در کنار هم تکرار شده است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: مشکلاتی که در جوامع غربی و اروپایی امروز شاهد آن هستیم نتیجه عدول از آموزه‌های حضرت عیسی مسیح(ع) است و اعمالی که به اسم یهود انجام می‌شود با آموزه‌های حضرت موسی(ع) در تضاد است و مشکلاتی و مسایلی که به اسم اسلام گروه داعش و تکفیری‌ها انجام می‌دهند بر ضد آموزه‌های قرآن و پیامبر اسلام (ص) است و قابل قبول نیست بنابراین بهترین راه برون رفت از وضعیت فعلی رجحت و بازگشت به آموزه‌های انبیای الهی است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام اقلیت‌های دینی و مذهبی در پایان تاکید کرد: ما اگر یکی باشیم کتب آسمانی و پیامبران آسمانی را یکی می‌دانیم و همواره توهین به کتب مقدس تورات و انجیل را توهین به قرآن می‌دانیم بنابراین علمای سایر ادیان هم باید توهین و اهانت به قرآن را توهین و اهانت به کتب آسمانی دیگر بدانند و آن را محکوم کنند.


يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 38 : 13

کد خبر :

بازدید : 270
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار سیاسی

پربازدیدترین ها