چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 51 : 12

کد خبر :

پروژه‌هایی پُرشتاب و پُرامید:

جذب ۱۱۲ درصدی اعتبارات سفر اول رییس جمهور به فارس

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان در دور نخست سفرهای استانی و در هفتمین سفر دولت سیزدهم پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ وارد فارس شد که ارمغان این سفر در گام نخست تصویب ۱۱۴ پروژه بود.

به گزارش سبحان ، علاوه بر ۱۱۴ پروژه مذکور، ۳۰ پروژه متمم سفر نیز با ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب به این پروژه ها افزوده شد که از این میزان اعتبار تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

از مجموع ۱۱۴ مصوبه سفر اول رییس جمهور به فارس میزان پیشرفت فیزیکی ۶۵ مصوبه یعنی ۵۷ درصد مصوبات بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد و میزان پیشرفت فیزیکی ۱۸ مصوبه که ۱۶ درصد مصوبات را شامل می شود نیز بین ۴۰ تا ۷۰ درصد است.

همچنین پیشرفت فیزیکی ۱۸ مصوبه دیگر یعنی حدود ۱۶ درصد مصوبات نیز نیز بین ۱۰ تا ۳۹ درصد است و ۱۳ مصوبه نیز از صفر تا ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نکته حائز اهمیت اینکه اعتبار مصوب سفر ۶۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۷۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال جذب شده که نشان می دهد برای بسیاری از پروژه بیش از اعتبار سفر اعتبار جذب شده است.

بر این اساس میزان جذب اعتبارات پروژه سفر ۱۲ درصد بیش از اعتبارات مصوب است و میزان تسهیلات سفر با ۲۹ درصد افزایش از ۶۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال به ۸۵ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسید.

 

عزم راسخ برای تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان در دولت سیزدهم
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس، یکی از شاخص ترین پروژه های سفر رئیس جمهور به این استان را تامین اعتبار و تکمیل اَبَر پروژه آزادراه شیراز- اصفهان دانست و گفت: این پروژه در زمان سفر آیت الله رئیسی یعنی مهرماه ۱۴۰۰ پیشرفت ۸۵ درصدی داشت که امروز به ۹۸ درصد رسیده است.

پروژه‌هایی پُرشتاب و پُرامید / جذب ۱۱۲ درصدی اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به فارس

امیر حسین جمشیدی افزود: وزیر راه و شهرسازی در سفر هفته گذشته خود به فارس و در جریان بازدید از آزادراه شیراز – اصفهان این قول را به مردم استان و کشور داد که این پروژه پایان شهریورماه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به فارس در حوزه راه و شهرسازی تکمیل بزرگراه دشت ارژن – قائمیه (تنگ ابوالحیات) به طول ۲۱ کیلومتر است.

او اظهار کرد: این محور از محورهای پرمخاطره و پر حادثه استان است که با یک هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: تکمیل ۵۰ کیلومتر از محور جهرم – لار نیز از دیگر مصوبات سفر بود که هم اینک به یکی از محورهای ترانزیتی اصلی تبدیل شده چرا که هم به اتصال شمال به جنوب کشور کمک می کند و هم راه ارتباطی مرکز استان به بنادر جنوبی کشور است.

جمشیدی افزود: اعتبار مصوب سفر مربوط به این پروژه نیز یک هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون توانسته ایم ۲۰ میلیارد بیش از رقم مصوب جذب کنیم و کل ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ماده ۵۶ این پروژه نیز به طور کامل جذب شده است.

او ادامه داد: این پروژه شامل قطعات مختلفی است اما ۵۰ کیلومتر آن از مصوبه سفر بوده که هم اینک ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، در خصوص پروژه باند دوم محور کوار – فیروزآباد – جم نیز گفت: قسمت اول باند دوم این محور از کوار تا فیروزآباد به طول حدود ۶ کیلومتر سال گذشته افتتاح شده و ۱۳ کیلومتر باقیمانده که هفت دستگاه تونل در آن حفاری شده نیز تقریبا پایان یافته و امیدواریم باقیمانده مسیر را نیز به سرعت عملیاتی و افتتاح شود.

پروژه‌هایی پُرشتاب و پُرامید / جذب ۱۱۲ درصدی اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به فارس

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس افزود: در مابقی محور از فیروآباد به جم نیز به رغم اینکه جزو مصوبات سفر هم نبوده اما اعتبارات خوبی توسط وزارت نفت ابلاغ شده که عملیات اجرایی این بخش نیز به زودی آغاز می شود.

جمشیدی گفت: همچنین پروژه بزرگراه نی ریز – قطرویه (گردنه لایرز) به طول ۱۰ کیلومتر نیز افتتاح شده و در حال بهره برداری است.

او افزود: بزرگراه فسا – داراب – کهگم هم جزو محورهای بسیار پرتردد است که ۱۶ کیلومتر آن جزو مصوبات سفر بوده که چهار کیلومتر آن افتتاح شده، ۶ کیلومتر نیز در آستانه افتتاح است و ۶ کیلومتر دیگر نیز امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به فارس تکمیل پنج کیلومتر از محور مرودشت – درودزن است که این پروژه نیز هم اینک در حال بهره‌برداری است.

او گفت: همچنین هشت کیلومتر از محور قدیم فسا – داراب نیز یک لایه آسفالت شده و در پنج کیلومتر از مسیر نیز لایه دوم آسفالت انجام شده و امسال به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: پروژه تکمیل ۹ کیلومتر از محور لار – بستک از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به فارس نیز که ادامه محور جهرم – لار - بندرعباس است که سه کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و مابقی پروژه نیز در حال اجرا است.

این مقام استانداری فارس اظهار کرد: چهار کیلومتر از پروژه ۶ کیلومتری قطعه یک الف باند دوم بابا میدان – گچساران از مصوبات سفر به بهره‌برداری رسیده و پیگیر رفع معارض در ۲ کیلومتر باقیمانده هستیم.

پروژه‌هایی پُرشتاب و پُرامید / جذب ۱۱۲ درصدی اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به فارس

جمشیدی گفت: از پروژه های متمم سفر رئیس جمهور به استان فارس در حوزه راه و شهرسازی نیز می‌توان به تکمیل ۲۴ کیلومتر محور اصلی زرقان – تنگ خیاره اشاره کرد که با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: پروژه تکمیل زائر سرای ارزان قیمت فارس با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز با یک هزار میلیارد ریال اعتبار، تفویض اختیار تصویب طرح تفضیلی منطقه گویم شیراز با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، بازآفرینی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و تکمیل راه اصلی لامرد – خنج با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های متمم سفر رییس جمهور به استان است.


يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 51 : 12

کد خبر :

بازدید : 232
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها