چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

عزاداری امام حسین(ع) در حرم حضرت زینب(س)

مراسم عزاداری محرم در حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. شب گذشته در این مراسم زائران با نوای «واحسیناه» به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری سبحان، حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها در زمان داعش هم‌زمان با محرم خلوت و خالی از زائر بود. در سال‌های اخیر با برقراری امنیت در دمشق، حرم عمه سادات مملو از جمیعت شده و روزانه بسیاری از شیعیان از کشورهای مختلف به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

حرم ام‌المصائب حضرت زینب سلام‌الله علیها هم‌زمان با ماه محرم رخت عزا به تن کرد و هر شب مراسم عزاداری در این آستان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. جمعی از شیعیان با حضور در صحن و شبستان‌های حرم پس از قرائت زیارت عاشورا، به سوگواری برای شهدای کربلا و مصیبت‌های اسیران واقعه عاشورا می‌پردازند.

علاوه بر شیعیان سوری و زائران کشورهای مختلف، در شب‌های اخیر برخی از نیروهای مقاومت از مدافعان حرم لشکر فاطمیون و حیدریون هم در حرم عمه سادات عزاداری کردند.

شب گذشته مراسم عزاداری محرم با نوای «واحسیناه» در حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد. در ادامه تصاویری از عزاداری محرم در حرم حضرت زینب سلام الله علیها را مشاهده می‌کنید:


يكشنبه 01 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید : 62
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فرهنگی

پربازدیدترین ها