چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 05 تیر 1402 ، 44 : 15

کد خبر :

دبیرستاد اربعین استان اعلام کرد:

آمادگی موکب داران استان فارس جهت خدمات دهی به زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع)

پیش بینی می شود حدود دویست هزار نفر از استان فارس در مراسم راهپیمایی عظیم عبادی سیاسی اربعین امسال شرکت نمایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، جلسه ستاد اربعین استان با حضور اعضای این ستاد برگزار گردید.
در این جلسه که به منظور هماهنگی و  برنامه ریزی جهت آمادگی لازم برای خدمات رسانی به زائران و راهپیمایان اربعین حسینی(ع) برگزار گردید مسئولان کمیته های هیجده گانه ستاد اربعین استان گزارش اقدامات خود را ارائه دادند.
سید مجتبی علوی اردکانی دبیر ستاد اربعین استان که ریاست این جلسه را برعهده داشت از اعلام آمادگی موکب داران  و خادمان زوّار استان ، جهت خدمات رسانی به زائران محترم اربعین حسینی (ع)سخن گفت و افزود با توجه به شور و علاقه و اشتیاق فراوان  اهالی ولایتمدار  مخصوصا جوانان و نوجوانان ولایی استان جهت شرکت در این مراسم ،پیش بینی می شود امسال حدود دویست هزار نفر از استان فارس جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) حضور یابند .
علوی افزود با توجه به وجود مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و امامزادگان واجب التعظیم دیگر در این شهر و استان و اینکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی شناخته شده است  معمولا در ایام اربعین زائران محترمی که از استانهای شرقی و جنوبی کشور و حتی کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان و هند راهی اربعین می شوند در این شهر نیز به قصد زیارت این امامزادگان توقف و استراحت  می نمایند،بنابراین مقرر شد محل های اسکان موقت مناسب همانند سال قبل توسط شهرداری شیراز و موکب های مستقر در شهر شیراز  جهت این زائران محیاء و آماده گردد.
مدیر کل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استان همچنین افزود اعزام زائران پس از ثبت نام در سامانه اربعین و با داشتن گذرنامه دارای اعتبار و یا برگ عبور و گذرنامه مخصوص اربعین امکان پذیر است. وی افزود  با توجه به  سوالات و مراجعات مکرر هموطنان در رابطه با چگونگی دریافت  گذرنامه اربعین ،پیگیری های لازم در این رابطه صورت گرفته است و ثبت‌نام گذرنامه اربعین پس از ابلاغ دستورالعمل های لازم احتمالا از ابتدای ماه محرم آغاز خواهد شد. و پس از اعلام فراخوان ،مردم می‌توانند از طریق دفاتر پلیس +۱۰ و سامانه پلیس من ثبت‌نام خود را انجام دهند. وی گفت تاریخ دقیق شروع صدور گذرنامه اربعین از طریق ستاد مرکزی اربعین و کمیته اطلاع رسانی ستاد و صدا و سیما اطلاع رسانی خواهد شد  بنابراین  خواهشمندیم متقاضیان و زائران محترم فعلا از مراجعه به ستاد اربعین استان و یا اداره گذرنامه در این رابطه خودداری فرمایند.
عضو شورای فرهنگی استانداری فارس در پایان اضافه کرد موکب ها و  زائران استان با شعار حرم تا حرم از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راهی حرم مطهرحضرت آقا امام حسین(ع) خواهند شد و بنابراین از موکب داران  و زائران استان درخواست میگردد که در موکب های خود و مسیرهای پیاده روی  با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغات مناسب نسبت به شناسایی هر چه بیشتر شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی به سایر زائران مخصوصا زائران سایر کشورها اقدامات لازم را به عمل آورند.

 


دوشنبه 05 تیر 1402 ، 44 : 15

کد خبر :

بازدید : 262
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها