چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

چهارشنبه 28 تیر 1402 ، 42 : 11

کد خبر :

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: رشد سرانه فضای آموزشی از سال ۵۶ تاکنون با وجود افزایش ۲۸۸ درصدی جمعیت دانش آموزی از ۱.۵ مترمربع به ۵.۲ مترمربع رسیده است.

به گزارش سبحان، از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه مدرسه سازی اظهار کرد: مدارس فرسوده و ناایمن کشور از حدود ۷۰ درصد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که این مهم با همراهی خیرین، همت و تلاش شبانه روزی همکاران عزیز در طی این سالها حاصل شده است و بازنشستگان سهم بسزایی در تسهیل این مسیر دارند.

وی ادامه داد: نتیجه تلاش و جدیت و توانمندی شما را در ساخت مدارس مستحکم در برابر زلزله و سیل و بلایای طبیعی می بینم که همواره در مواقع بحرانی بهترین و ایمن ترین بناها مدارس هستند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به قریب به ۵۰ سال فعالیت این سازمان در عرصه مدرسه سازی گفت: زیرساخت هایی که نسل های قبل و مهندسان تلاشگر نوسازی مدارس انجام داده و ایجاد کردند کار بسیار ارزشمندی است که مسیر را برای ما امروزی ها هموارتر کرده است.

وی افزود: دانش تجربی منابع انسانی، بسیار ارزشمند است که اگر از آن غفلت شود خسران بزرگی است. باید قدر این به اصطلاح گنجینه تاریخ شفاهی را بدانیم.

در ابتدای این مراسم حسین جمشیدیان مدیرعامل کانون بازنشستگان سازمان نوسازی مدارس کشور و علی سیاسی عضو هیات مدیره کانون، سخنانی را در بیان پیشینه فعالیت سازمان در عرصه مدرسه سازی و تلاش برای ساخت‌ و توسعه فضاهای آموزشی در سال های ابتدایی تاسیس سازمان و موضوعات مورد انتظار بازنشستگان بیان داشتند.


چهارشنبه 28 تیر 1402 ، 42 : 11

کد خبر :

بازدید : 200
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار اجتماعی

پربازدیدترین ها