پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403    2024/5/16

دوشنبه 05 تیر 1402 ، 30 : 14

کد خبر :

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر :

امحاء ۶۴ تن انواع مواد مخدر شرق کشور در بیرجند

بیش از ۶۴ تن انواع ماده مخدر و روانگردان کشف شده از سه استان شرقی کشور امروز در بیرجند امحاء شد.

به گزارش خبرگزاری سبحان از بیرجند، امروز بیش از ۶۴ تن انواع ماده مخدر و روانگردان کشف شده از سه استان شرقی کشور در بیرجند به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور مشاور عالی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و ارتباط ویدئوکنفراسی با تهران امحاء شد.

سردار زارعی، مشاور عالی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این مراسم مواد مخدر را ابرآسیب امروز دنیا دانست که رو به افزایش است.

وی اظهارداشت: فضای مجازی هم به مکان مناسبی برای تبلیغ و ترویج این مواد افیونی تبدیل شده است که متزلزل کردن بنیان خانواده ها و آسیب به نیروی انسانی مولد از نتایج شوم آن است.

وی با بیان این که تاکنون مبارزه با مواد مخدر برای ایران هزینه‌های سنگینی داشته است و افزود: ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته در این راه بیش از ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است.

وی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در کنار مقابله با کاشت، تولید، عرضه و مصرف مواد مخدر، اقدامات فرهنگی برای پیشگیری، حمایت و توانمندسازی معتادان را در اولویت کارخود قرار داده است.

مشاور عالی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به وجود معتادان متجاهر، چهره شهر‌ها را زشت و نامناسب کرده است، از راه اندازی ۱۱ مرکز نگهداری معتادان متجاهر در کشور با همت خیران خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر درمان معتادان به موضوع توانمندسازی با هدف جلوگیری از برگشت دوباره آن‌ها به چرخه اعتیاد توجه ویژه‌ای می‌شود.

سردار زارعی گفت: این مراکز ظرفیت نگهداری ۱۳ میلیون نفر را دارد که امیدواریم روزی برسد که این مراکز تعطیل شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با مواد افیونی تاکید کرد و گفت: مراکز فرهنگی باید در این راه ستاد را یاری و افراد و گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، ورزشکاران و روحانیون که می‌توانند الگوی جوانان باشند، اثرگذار هستند.

مشاور عالی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: سال گذشته در عملیات‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر نزدیک به ۴۸ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان ضربه وارد شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۶۴ درصد افزایش داشته است.


دوشنبه 05 تیر 1402 ، 30 : 14

کد خبر :

بازدید : 235
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها